باروتی به «عصر معدن» گفت:

تاثیر سیاست های امریکا بر صنایع چین

عصر معدن- کارشناس بازار فلزات با اشاره به اتفاقات رخ داده در بازار جهانی فلزات و تغییر قیمت ها گفت: امریکا به دنبال حمایت از صنایع داخلی خود است.;

تاثیر سیاست های امریکا بر صنایع چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳:۰۰

    هاشم باروتی در گفت وگو با «عصر معدن» اظهار کرد: در ارتباط با شرایط بازار یکی از موضوعات مطرحی آن است که آیا رشد اقتصادی که چین در نظر دارد و بخش زیادی از آن مربوط به کالاهای اساسی است، محقق خواهد شد یا خیر.
    وی ادامه داد: اما از سویی دیگر موضوعی تحت عنوان سیاست های ترامپ مطرح است که توانسته رشد اقتصادی مطلوبی را به همراه داشته و تا به امروز معقول باشد. درواقع ترامپ به دنبال حمایت از صنایع داخلی خود است و در این رابطه توانسته عملکرد موفقی داشته باشد. درنتیجه ابزارهایی که در دست اوست ابزارهای قدرتمندی است.
    به گفته باروتی، حال پیش بینی ها بر این است که آیا سیاست های مد نظر امریکا ادامه دار خواهد بود؟ و آیا این سیاست ها منجر به بهبود فضای کسب وکار می شود؟ در حالی که امروز یکی از مسائل مهم این کشور نرخ بیکاری است.
    این کارشناس بازار فلزات ادامه داد: بنده فکر می کنم این سیاست ادامه دار خواهد بود و می تواند بر صنایع چین اثر گذار باشد.
    اما از سویی دیگر موضوعی به نام بازار داخلی وجود دارد. باروتی در این باره گفت: بازار ایران نیز تحت تاثیر قیمت های جهانی است اما هیچگاه نخواستیم سیاست های امریکا در حوزه اقتصاد را پیگیری کنیم. اولویت دولت ها در ایران هیچگاه تامین نیاز شرکت های تولیدکننده داخلی نبوده است. بلکه تنها شرکت های مادرتخصصی به دلیل ارزآوری مورد توجه قرار گرفته اند.
    وی افزود: شاید یکی از مشکلات ما آن است که متصل به بازارهای جهانی نبوده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر