نامه رییس جمهور چین به ترامپ:

روابط چین و امریکا پر از فراز و نشیب بوده است

عصر معدن- شین هووا رییس جمهور چین به ترامپ می‌گوید همکاری برای هر ۲کشور در شرایط مناسبی است.;

روابط چین و امریکا پر از فراز و نشیب بوده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، رئیس‌جمهور چین روز سه‌شنبه در پیام تبریک به مناسبت سال جدید میلادی به رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ گفت: از زمان برقراری روابط دیپلماتیک، 40 سال می‌گذرد و تاریخ نشان می‌دهد همکاری خوبی برای انتخاب برای چین و ایالات متحده است.
    لازم به یادآوری است که این 2کشور ماه گذشته به آتش‌بس موقت90روزه خود در جنگ تلخ تجاری توافق کردند تا فرصتی برای مذاکرات جدید برای تلاش و پایان دادن به اختلافاتشان درزمینه تعرفه‌های سنگین برای کالاهای مختلف باشد.
    خبرگزاری دولتی شین هوا اعلام کرد که در پیام او به ترامپ آمده است روابط چین و آمریکا فراز و نشیب‌های بسیاری داشته، اما در طول چهار دهه گذشته پیشرفت تاریخی داشته‌است.
    شین هوا رییس جمهور چین نیز گفت که این اتفاق مزایای زیادی برای 2ملت به ارمغان آورده و به صلح، ثبات و رفاه جهانی کمک زیادی کرده است.
    وی گفت: تاریخ ثابت کرده‌ است همکاری بهترین گزینه برای هر 2طرف است. من اهمیت زیادی برای توسعه روابط چین و آمریکا قائل هستم و می‌خواهم با رئیس‌جمهور ترامپ کار کنم تا تجربه توسعه روابط چین و آمریکا را داشته باشیم. در واقع ما در تلاش مشترک برای پیشرفت روابط چین و آمریکا با همکاری هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر