صنعت خودور، مشتری جدید "مس" شد

عصر معدن- قیمت مس دوباره در روز دوشنبه به ۶،۸۳۰ دلار در هر تن کاهش یافت. در واقع مس اضافی مورد نیاز برای برق‌رسانی وسایل نقلیه ، تقاضای مس از بخش خودرو را بیش از ۳ میلیون تن افزایش خواهد داد.;

صنعت خودور، مشتری جدید "مس" شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در 2 هفته پیش قیمت مس نسبت به ژانویه 2014 به بالاترین سطح خود رسید.

    اکنون در مورد تاثیر جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین، که تقریبا نیمی از تقاضای صنعتی فلزات در جهان را بر عهده دارد، نگرانی هایی احساس می شود اما چشم انداز مس برای مدت طولانی باقی مانده است.

    در حالی که همه صحبت‌ها در حال افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی بوده‌است، یک گزارش گسترده اخیر از سوی بازارهای سرمایه BMO استدلال می‌کند که زیرساخت انرژی تجدیدپذیر بزرگ‌ترین عامل رشد تقاضای جهانی در سال‌های آتی است.

    بانک سرمایه گذاری کانادا می گوید: فشار جهانی به سوی انرژی سبز، تعداد قابل توجهی از واحدهای تولید برق کوچک را به شبکه متصل می کند.
    BMO می‌گوید : انرژی خورشیدی 2.5 میلیون تن در سال به تقاضای مس جهانی تا سال 2025 اضافه خواهد کرد. همچنین تاسیسات بادی ساحلی نیز به 9 تن مس در هر مگاوات نیاز دارند.

    خودروهای برقی باتری و ماشین‌های هایبرید به طور متوسط 3.6 برابر مقدارمس از موتور احتراق داخلی ( ICE ) نیاز دارند. این درحالی است که با افزایش اندازه باتری، استفاده از مس به سرعت افزایش می یابد. زیرا میزان مصرف مس در یک SUV بالغ بر 100 کیلوگرم و در یک اتوبوس الکترونیکی به 300 کیلوگرم می رسد.

    BMO اشاره می‌کند: با وجود انتقال سریع به EV، بازار خودرو سنتی هنوز هم سریع رشد می‌کند.
    در حال حاضر وسایل نقلیه ICE حدود 7 درصد از تقاضای مس را نشان می دهد و BMO پیش بینی می کند فروش سالیانه تا سال 2025 نسبت به سال 2017 فقط بیش از 10 درصد باشد.
    با این حال، مس اضافی مورد نیاز تا سال 2025، 1،300kt برای وسایل نقلیه (BEVs، PHEVs و Hybrids) است و تقاضای مس را از بخش خودرو بیش از سطح 3،000kt خواهد راند.

    درست در همین هفته، بانک پیش‌بینی خود را برای نفوذ خودروهای برقی بالا برد.

    BMO می‌گوید: در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ، EV جهانی 70 درصد افزایش داشته‌است و در سال 2017 با نرخ 1 / 1 میلیون دلار  به 2 میلیون دلار رسیده است. 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر