صنعت خودرو نیازمند سرمایه گذاری در معادن فلزی

عصر معدن- تسلا در مورد کمبود موادمعدنی برای تولید باتری هشدار داد.;

صنعت خودرو نیازمند سرمایه گذاری در معادن فلزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» مدیر اجرایی تسلا هشدار داد در حالیکه تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) همچنان افزایش می یابد، سرمایه گذاری در معدنکاری شرکت‌ها برای فلزات به اصطلاح باتری بسیار عقب مانده و ممکن است کمبود جهانی این موادمعدنی را به دنبال داشته باشد.
    پیشگام سازنده EVS، نیز بر این موضوع اعتقاد دارد که قیمت‌ها برای عناصر کلیدی در ساخت باتری‌های قابل شارژ، از جمله کبالت، لیتیم، نیکل و مس، می‌تواند به طور ناگهانی به علت عرضه محدود، افزایش یابد.
    این اظهارات توسط Maryssael، مدیر تامین جهانی فلزات باتری، انعکاس صدای خودروسازان دیگر مثل فورد موتور، تویوتا و BMW را منعکس می‌کند که گفته‌اند صنعت خودرو نیاز به سرمایه‌گذاری مستقیم در معادن فلزات باتری به منظور تامین امنیت در سه‌تا پنج سال آینده دارد.
    فورد که قصد دارد EVS جدید را به زودی در سال آینده راه اندازی کند، کاهش نسبت کبالت را که از آن برای کاهش وابستگی به آن استفاده می کند، کاهش داده و این در حالیست که این شرکت نیاز به شرکت در معدن را نمی بیند یا قراردادهای مستقیم کبالت را می پذیرد. حتی ممکن است این تصمیم را در آینده ارزیابی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر