مذاکرات در معدن «اسکوندیدا» وارد مرحله نهایی شد

عصر معدن- مذاکرات کار در معدن Escondida BHP در شیلی آغاز شد.;

مذاکرات در معدن «اسکوندیدا» وارد مرحله نهایی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، مذاکرات کار بی اچ پی بیلیتون در معدن مس Escondida در شیلی، که بزرگ‌ترین آن‌ها است، سه هفته قبل از پایان قرارداد 30 ماهه در پایان ماه جولای وارد مرحله نهایی می‌شود.
    مذاکرات با دقت بسیار کمی بیش از یک سال پس از ناکامی در رسیدن به توافق کار در که منجر به اعتصاب 44 روزه شد که بازار مس را لرزاند؛ آغاز شد.

    مذاکرات چگونه انجام می شود؟
    براساس سند اتحادیه داخلی که توسط رویترز دیده می‌شود که پیشرفت مذاکرات را در طول ماه ژوئن خلاصه کرده‌است که بی اچ پی و اتحادیه برای حدود یک پنجم از " نقاط مورد علاقه " که توسط هر دو طرف ایجاد شده‌ به توافق رسیده‌اند.
    این اتحادیه درخواست‌های خود را با شرکت در 1 ژوئن تنظیم کرده‌است. این پیشنهادها شامل یک پاداش یک روزه معادل 4 درصد سود سهام توزیع‌شده به سهامداران در سال 2017، یا بین حدود 34،000 دلار و 40000 دلار در هر کارگر، بسته به نرخ ارز و عوامل دیگر است. اتحادیه همچنین درخواست افزایش 5 درصدی حقوق کارگران را دارد.
    پاسخ اولیه BHP در 11 ژوئن هیچ اشاره ای به تنظیمات حقوق و دستمزد یا پاداش امضا نکرد. بررسی نقطه نظرات رویترز نشان داد که دو طرف هنوز برای رسیدن به اجماع در چندین حوزه به توافق نرسیده اند.
    معدن اسکوندیدا در بیابان آتاکاما در شمال شیلی واقع شده و بی اچ پی بیلیتون مالک 57.5 درصد از سهام آن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر