لیر بازهم سقوط کرد

تحریم‌های اقتصادی امریکا برای ترکیه افزایش می‌یابد

عصر معدن- در روز جمعه لیر ترکیه به دلیل تهدید امریکا برای تحریم‌های بیشتر بیش از ۶ درصد در برابر دلار تضعیف شد.;

تحریم‌های اقتصادی امریکا برای ترکیه افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در ماه ژوئن آمریکا به  آنکارا هشدار داد که باید در انتظار تحریم های اقتصادی بیشتری باشد، مگر آنکه اندرو برونسون، زندانی انجیلی آمریکایی را که دستگیر کرده آزاد کند.
    گفته می شود لیر تقریبا 40 درصد از ارزش خود را در برابر دلار در سال جاری از دست داده‌است. 

    رجب طیب اردوغان که خود " دشمن نرخ بهره " است می خواهد با وجود تورم بالا، هزینه‌های قرض گرفتن را کاهش دهد.
    بحران ارز، نگرانی های مربوط به اقتصاد وسیع تر به ویژه وابستگی ترکیه به واردات انرژی را افزایش داده  و این سوال نیز مطرح است که  آیا سطح بدهی خارجی - ارز تهدیدی برای بخش بانکداری محسوب می‌شود یا خیر؟

    هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که بانک مرکزی اجازه افزایش نرخ بهره داده باشد.
    ویلیام جکسون از اقتصاد پایتخت در یادداشتی به مشتریان گفت : " به طور مشابه، در رابطه با ایالات متحده پیشرفتی نداشتیم" و ممکن است تحریم‌های بیشتری در افق رخ دهد ."

    استیون مانوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در یک نشست کابینه در روز پنج شنبه گفت اگر Brunson، که در دادگاه در ترکیه در مورد اتهامات تروریستی محاکمه می شود، آزاد نشود، تحریم ها آماده اجرا شدن هستند.

    ترامپ نیز  در توییتر نوشت که  ایالات‌متحده " چیزی برای آزادی Brunson نخواهدپرداخت، " اما ما  ترکیه را  به عقب‌نشینی مجبور میکنیم و روابط خود را با آنها کاهش می دهیم. او  همچنین Brunson را "یک گروگان بزرگ وطنی" نامید  اما مقامات ترکیه می گویند این پرونده برای دادگاه ها مهم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر