رشد تولید آمریکا به خاطر درگیری های تجاری کند شد

عصر معدن- رشد بخش تولید که ۱۱ درصد اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهد، به خاطر درگیری های تجاری کند شده و اعتماد و سرمایه گذاری تجاری را از بین برده و ابری از بی اعتمادی بر سر دورنمای اقتصادی این کشور افکنده است;

رشد تولید آمریکا به خاطر درگیری های تجاری کند شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  تسنیم ، سفارشات جدید برای کالاهای سرمایه اصلی ساخت آمریکا در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت و ارسال این محموله ها هم پایین آمد که نشان می دهد سرمایه گذاری تجاری در بحبوحه جنگ تجاری آمریکا و چین همچنان ضعیف است ولی اطلاعات دیگر نشان می دهد که این درگیری تجاری بر کل بازار اشتغال آمریکا هم تاثیر گذاشته است.

    وزارت اقتصاد آمریکا اعلام کرد سفارش برای کالاهای سرمایه ای غیر دفاعی به جز هواپیما که معیاری برای هزینه های تجاری برای تجهیزات هستند 0.5 درصد در ماه گذشته کاهش یافته که دلیل آن تقاضای کمتر برای تجهیزات حمل و نقل، وسایل نقلیه موتوری و قطعات و محصولات کامپیوتری و الکترونیکی بوده است.

    بخش اتومبیل سازی آمریکا به خاطر ادامه اعتصاب در جنرال موتورز ضربه خورد. اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا هفته گذشته به قراردادی موقتی با این خودروسازی در دیترویت رسید ولی تا زمان رای گیری برای این پیشنهاد، کارگران بر سر کار خود نمی روند.

    اطلاعات ماه اوت هم نشان می‌دهد سفارش کالاهای سرمایه‌ای 0.6 درصد کاهش یافته بود در حالی که قبلاً 0.4 گزارش شده بود. اقتصاددان ها پیش بینی کرده بودند سفارش کالاهای سرمایه اصلی 0.2 درصد در سپتامبر پایین بیاید.

    سفارش کالاهای سرمایه اصلی یک درصد به صورت سالانه افزایش یافته ولی حمل و نقل این کالاها 0.7 درصد در ماه گذشته کاهش یافت. از میزان حمل و نقل کالاهای سرمایه‌ای برای محاسبه هزینه تجهیزات در اندازه گیری تولید ناخالص داخلی دولت استفاده می شود. حمل و نقل کالاها در ماه اوت ثابت ماند در حالی که قبلاً یک افزایش 0.3 درصدی گزارش داده شده بود.

    فدرال رزرو نرخ بهره را دو بار در سال جاری میلادی پایین آورده و سرمایه گذاران در حال حاضر شاهد کاهش دیگری در هزینه های وام گیری هستند. سیاست‌گذاران هفته آینده با هم دیدار می کنند در حالی که اقتصاد همچنان درگیر عوارض تلافی جویانه درگیری طولانی مدت چین و آمریکا و کند شدن رشد اقتصاد جهان است.

    بخش تولید که 11 درصد اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهد، به خاطر درگیری های تجاری کند شده و اعتماد و سرمایه گذاری تجاری را از بین برده و ابری از بی اعتمادی بر سر دورنمای اقتصادی افکنده است.

    تولید کارخانه ای آمریکا در سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت. اطلاعات فدرال رزرو نشان می دهد در حالی که سرمایه گذاری تجاری یک درصد به صورت سالانه در سه ماهه گذشته کاهش یافته، بزرگترین کاهش از سه ماهه پایانی 2015 تا به امروز بوده است.

    در اوایل ماه جاری دونالد ترامپ اولین مرحله قرارداد تجاری با چین را مشخص کرد و افزایش عوارضی را که به آن تهدید کرده بود، لغو کرد ولی مقامات هر دو کشور می گویند به کار بیشتر قبل از رسیدن به یک قرارداد لازم است.

    سفارش کلی برای کالاهای بادوام از توستر گرفته تا هواپیما 1.1 درصد در سپتامبر کاهش یافت. سفارش برای هواپیماهای غیرنظامی و قطعات ضربه بیشتری خورد و 11.8 درصد به خاطر مشکلات بوئینگ پایین آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر