در نظرسنجی کیتکونیوز پیش‌بینی شد

طلا این هفته می درخشد

عصر معدن- بر پایه نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستند.;

طلا این هفته می درخشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بازار طلا در هفته گذشته به موضوعاتی شامل برنامه بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره در ماههای آینده، واکنش دلار به افزایش نرخها و نتیجه احتمالی مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین توجه داشت. نوسان شدید بازارهای سهام در هفته گذشته نیز با تقویت تقاضای خرید طلا، از قیمت این فلز ارزشمند حمایت کرد.
    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها 8 نفر یا 50 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و سه نفر یا 19 درصد انتظار داشتند قیمت طلا کاهش پیدا کند؛ همچنین 5 نفر یا 31 درصد نیز نظری نداشتند.
    در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران، 524 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 310 نفر یا 59 درصد افزایش قیمت طلا و 122 نفر یا 23 درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه 92 نفر یا 18 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.
    برای هفته گذشته 60 درصد از کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.
    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 4.80 دلار یا 0.4 درصد کاهش پیدا کرد و در 1223.20 دلار بسته شد با این حال، برای کل هفته کمتر از 0.1 درصد رشد رقم زد.
    اوژن واینبرگ، مدیر تحقیقات کالا در کومرس بانک به کیتکونیوز گفت: با ریسکهایی که در بازارهای مالی وجود دارد، تصور می کنم قیمت طلا بسیار بالاتر خواهد رفت. عجیب است که در چنین فضایی معامله‌گران زیادی همچنان مبنای معاملاتشان را بر کاهش قیمتها گذاشته اند.
    اما باب هابرکورن، کارگزار شرکت "آر جی او فیوچرز" نظر خود را نسبت به هفته گذشته تغییر داد و با اشاره به تداوم نوسان بازارهای سهام و تعدیل انتظارات بازارهای مالی درباره تحکیم بیشتر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، انتظار دارد قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند.
    فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه "پرایس فیوچرز" نیز نظر مشابهی داشته و انتظار دارد قیمت طلا بر مبنای این احتمال که بانک مرکزی آمریکا روند تحکیم سیاست پولی خود را آهسته می کند، رشد بیشتری پیدا کند.
    اما سایر تحلیلگرانی که به افزایش قیمت طلا بدبین بودند به عدم وجود نیروی صعودی کافی در بازار این فلز اشاره کردند.
    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب روز جمعه 0.4 درصد رشد کرد و برای کل هفته حدود 0.5 درصد افزایش ثبت کرد. این شاخص از ابتدای نوامبر تاکنون 0.9 درصد رشد داشته است. طلا رابطه معکوس با دلار دارد و رشد ارزش دلار، این فلز زرد را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر