طلا در برابر گرانی مقاومت می‌کند

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظارات برای افزایش کمتر نرخ‌های بهره آمریکا در سال میلادی آینده، اندکی افزایش یافت.;

طلا در برابر گرانی مقاومت می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد افزایش یافت و به 1243.6 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.2 درصد افزایش یافت و به 1249.8 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با 2.20 دلار یا 0.2 درصد کاهش، در 1247.2 دلار بسته شده بود.

    به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت "گلد سیلور سنترال"، طلا با توجه به ابهاماتی که پیرامون روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، توافق بریگزیت و مذاکرات تجاری آمریکا و چین وجود دارد، در بازه محدودی مانده است.

    انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست دسامبر خود نرخ‌های بهره را افزایش دهد، اما پس از اظهارات اخیر اعضای بانک مرکزی آمریکا درباره سیاست پولی،  بازار روی میزان افزایش نرخ‌ها در سال 2019 متمرکز شده است.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین به تحولات پیرامون بریگزیت چشم دوخته اند به خصوص پس از این‌که تلاش حزب محافظه‌کار ترزا می، نخست وزیر انگلیس، برای برکناری وی پس از به تعویق افتادن رای‌گیری درباره توافق بریگزیت شدت گرفت.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در آستانه تست مقاومت در محدوده 1253 دلار قرار دارد و شکسته‌ شدن این قیمت کمک خواهد کرد طلا تا محدوده بین 1258 تا 1266 دلار پیشروی کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری پس از صعود دو درصدی در معاملات روز سه‌شنبه، 0.3 درصد دیگر افزایش یافت و به 1246.72 دلار رسید. این افزایش به دنبال موافقت چین با کاهش تعرفه برای خودروها و قطعات خودروی ساخت آمریکا از 40 درصد به 15 درصد روی داد.

    هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و به 14.57 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 782.40 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر