فروش سکه‌های طلای آمریکایی آب رفت

عصر معدن- آمار ضرابخانه آمریکا نشان داد فروش سکه‌های طلا و نقره عقاب آمریکایی در سال ۲۰۱۸ که سرمایه گذاران ترجیح دادند دارایی‌های پربازده دیگر را خریداری کنند، به پایین‌ترین میزان در ۱۱ سال اخیر سقوط کرد.;

فروش سکه‌های طلای آمریکایی آب رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، در مجموع فروش سکه‌های طلای عقاب آمریکایی از سوی ضرابخانه آمریکا در سال 2018 به 245 هزار و 500 اونس رسید که پایین‌ترین میزان از سال 2007 بود. این ضرابخانه 3000 اونس سکه طلا در دسامبر فروخت که 85.4 درصد در مقایسه با نوامبر کاهش داشت.
    فروش سکه‌های نقره عقاب آمریکایی نیز در سال 2018 به 15.7 میلیون اونس رسید که پایین‌ترین میزان از سال 2007 بود. فروش این سکه در دسامبر به 490 هزار اونس رسید که 70.2 درصد در مقایسه با نوامبر کاهش نشان داد.
    به گفته فروشندگان آمریکایی، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سکه‌های قدیمی‌تر را به بهای ارزان‌تر خریداری کنند.
    آمار نشان داد فروش سکه‌های عقاب آمریکایی در پنج ماه نخست سال 2018 به طور متوالی کاهش داشت اما تغییر جو بازار در طول تابستان که تحت تاثیر تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین روی داد، باعث هجوم به سوی دارایی‌های مطمئن‌تر شد.
    طلا معمولا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به عنوان یک دارایی مطمئن، با تقاضای بالاتر خرید از سوی سرمایه‌گذاران مواجه می‌شود اما این روند در اواخر سال که ارزش دلار آمریکا افزایش پیدا کرد و بازارهای سهام دچار افت شدند، ضعیف شد.

    طلا به دلار قیمت‌گذاری می‌شود و افزایش ارزش دلار، خرید طلا را برای سرمایه‌گذاران گرانتر می‌کند.
    بر اساس گزارش رویترز، ضرابخانه آمریکا در سال 2017 برای نخستین بار سکه پالادیوم عقاب آمریکایی فروخت اما در سال 2018 هیچ فروشی نداشت و تنها 30 هزار اونس سکه پلاتین عقاب آمریکایی در طول سال 2018 فروخت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر