نظرسنجی کیتکونیوز نشان داد

پیش بینی‌های متفاوت از قیمت طلا در هفته جاری

عصر معدن- بر پایه نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، در حالی که کارشناسان وال استریت درباره روند قیمت طلا به اکثریت نظر نرسیدند، سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند.;

پیش بینی‌های متفاوت از قیمت طلا در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، رویداد مهمی که بازارها به آن چشم خواهند دوخت، نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا است که انتظار میرود طی آن نرخ‌های بهره به میزان 25 واحد افزایش داده شود اما ناظران بازار به دقت در حال رصد نشانه‌هایی از روند افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در آینده هستند. جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا به نزدیک شدن نرخ‌های بهره به سطح خنثی اشاره کرده و بازارهای مالی انتظارشان درباره شمار افزایش نرخ‌های بهره در سال آینده را تعدیل کرده اند.

    کسانی که به افزایش قیمت طلا خوش بین هستند، به احتمال موضع منفی کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش بیشتر نرخ‌های بهره اشاره کردند اما کسانی که به افزایش قیمت طلا بدبین هستند، به رشد اخیر ارزش دلار آمریکا و سایر عوامل فنی اشاره کردند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 18 نفر شرکت کردند که از میان آنها 7 نفر یا 39 درصد افزایش قیمت طلا و به همین تعداد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که 4 نفر یا 22 درصد نیز نظری نداشتند.

    در این بین، 507 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها، 291 نفر یا 57 درصد افزایش قیمت طلا و 115 نفر یا 23 درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالی که 101 نفر یا 20 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

    برای هفته گذشته 57 درصد از کارشناسان وال‌استریت و 64 درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا خوش‌بین بودند. اما در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 6 دلار یا 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و در 1241.40 دلار بسته شد با این حال،  برای کل هفته حدود 0.3 درصد کاهش داشت. بهای معاملات طلا برای کل هفته 0.9 درصد کاهش ثبت کرد.

    شون لاسک، مدیر شرکت "والش تردینگ" به کیتکونیوز گفت:‌تصور می‌کنم روند افزایشی طلا تغییری نخواهد کرد و به دنبال خرید در قیمت پایینتر خواهم بود. وی مانند سایر تحلیلگران پیش بینی کرد قیمت طلا پس از نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا افزایش پیدا خواهد کرد زیرا انتظارات بر این است که سیاستگذاران به آهسته شدن روند تحکیم سیاست پولی اشاره کنند و این امر رشد ارزش دلار آمریکا را محدود خواهد کرد.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه "پرایس فیوچرز" نیز اظهار کرد قیمت طلا افزایش پیدا خواهد کرد زیرا بانک مرکزی آمریکا احتمالا پس از افزایش نرخ‌های بهره، لحن خود برای تحکیم سیاست پولی را ملایم‌تر خواهد کرد.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" در این باره گفت: تهدید تعطیلی دولت آمریکا و مکث بانک مرکزی آمریکا برای تحکیم سیاست پولی و افزایش مشکلات حقوقی دونالد ترامپ، رییس جمهور ممکن است شوکی را ایجاد کند که نهایتا به افزایش قیمت طلا منجر خواهد شد.

    اما اوژون واینبرگ، مدیر تحقیقات کالا در کومرس بانک اظهار کرد: نسبت به رشد قیمت طلا در آستانه سال نو بدبین است زیرا افزایش قیمت این فلز در شرایطی که ارزش دلار قوی مانده، دشوار است.

    اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک نیز اظهار کرد نسبت به روند قیمت طلا نظری ندارد زیرا نقدینگی اندکی در آستانه تعطیلات کریسمس وجود دارد که باعث خواهد شد قیمت طلا در محدوده معینی ثابت بماند.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب روز جمعه 0.4 درصد رشد کرد. طلا رابطه معکوس با دلار دارد و رشد ارزش دلار، این فلز زرد را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر