توقف روند افزایشی طلا در هفته جاری

عصر معدن- در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران در خصوص روند قیمت طلا در هفته جاری اختلاف نظر پیدا کردند.;

توقف روند افزایشی طلا در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، به نقل از ایسنا، اکثر کارشناسان وال‌استریت کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالی که سرمایه گذاران به بالا رفتن قیمت طلا خوش بین ماندند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 7 نفر یا معادل 44 درصد افزایش قیمت طلا و 5 نفر یا 31 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند در حالی که چهار نفر یا 25 درصد نظری نداشتند.

    از میان 556 نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، 286 نفر یا معادل 51 درصد افزایش قیمت طلا و 192 نفر یا 35 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. 78 نفر یا 2.2 درصد نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

    در نظرسنجی هفته گذشته اکثر کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 16.90 دلار یا 1.3 درصد کاهش پیدا کرد و در 1299.20 دلار بسته شد و برای کل هفته حدود 2.5 درصد افت نشان داد که بزرگترین کاهش هفتگی از 17 اوت بود. طلا در فوریه حدود 0.7 درصد کاهش داشت که نخستین کاهش ماهانه پس از چهار ماه رشد متوالی بود.

    مارک لیبوویت از شرکت "وی آر گلد لتر" و کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد شرکت SIA ولث منیجمنت پیش بینی کردند قیمت طلا به دلیل عوامل فصلی کاهش پیدا خواهد کرد. سیژینسکی گفت: شکست نشست آمریکا و کره شمالی و سایر تنش‌های سیاسی تأثیری در قیمت طلا نداشته است و با اوج گیری رشد دلار، ریسک‌های متوجه طلا به سمت نزولی تغییر جهت پیدا کرده است.

    نیل ملور، استراتژیست ارشد ارزی در بانک نیویورک ملون نسبت به روند افزایشی طلا اظهار بدبینی کرد و گفت: به دلیل رشد ارزش دلار آمریکا و این حقیقت که در اقتصاد جهانی فشار تورمی دیده نمی‌شود، دشوار بتوان نسبت به رشد قیمت طلا خوش بین بود.

    چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز نیز پیش بینی کرد طلا که از اوج 10 ماهه خود فاصله گرفته است، عقب نشینی بیشتری پیدا کند.

    در این بین آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، پیش بینی کرد تحولات سیاسی از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. وی در ادامه افزود: شکست مذاکرات کره و شهادت مایکل کوهن در کنگره برای دلار منفی بوده و برای طلا مثبت است.

    افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس اظهار کرد: طلا به دلیل فروش گسترده و رشد ارزش دلار آمریکا، ممکن است به محدوده 1300 دلار عقبگرد پیدا کند. با این حال مسائل ژئوپلیتیکی از طلا حمایت خواهد کرد و این فلز بین 1300 تا 1345 دلار خواهد ماند.

    فواد رزاق زاده، تحلیلگر فنی در سیتی ایندکس نیز اظهار کرد وی نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه مدت نظری ندارد. طلا بیش از آنچه که انتظار می‌رفت کاهش پیدا کرده زیرا بازده اوراق قرضه بالا رفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر