تعرفه ۵۰ درصدی ترامپ برای فولاد ترکیه

عصر معدن- اردوغان به ترک‌ها گفت: در حالی که ترامپ تعرفه‌های فلزات را ۲برابر می‌کند ،تا می توانید لیره بخرید.;

تعرفه ۵۰ درصدی ترامپ برای فولاد ترکیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، رئیس‌جمهور طیب اردوغان روز جمعه به ترک‌ها گفت که طلا و دلار را با لیره مبادله می کند ، چرا که واحد پول کشور به میزان 14 درصد تحت نفوذ خود بر سیاست پولی و بدتر شدن روابط با ایالات‌متحده است.

    لازم به گفتن است که دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توییتری خود نوشت: تعرفه‌های بالاتر واردات از ترکیه را مجاز دانسته و 20 درصد عوارض آلومینیوم و 50 درصد فولاد را بر روی فولاد اعمال کرده‌است.

    ترامپ همچنین در یادداشت تویتت خود نوشت که لیره ترکیه به سرعت در برابر دلار خیلی قوی ما رو به پایین می‌لغزد.
    وی در یک پست صبحگاهی گفت که " روابط ما با ترکیه در این زمان خوب نیست.

    گفتنی است که سرمایه گذاران در مواجهه بزرگ بااقتصاد ترکیه  در حال فروش سهام خود در بانک‌های اروپایی هستند.
    برات آلبایکر، وزیر دارایی جدید، که پسر اردوغان است، اذعان کرد که استقلال بانک مرکزی برای اقتصاد این کشور حیاتی بوده و در این راستا وعده نظم بودجه‌ای قوی‌تر و اولویت در اصلاحات ساختاری را داده‌است.

    سرکوب جدی اردوغان در برابر این بحران، سرمایه گذاران را نا امید کرده و آنها را خواستار وطن پرستی ترکیه شده اند. رئیس جمهور ترکیه می گوید لابی "نرخ بهره منحرف" و ادارات ارزیابی اعتبار غرب، سعی دارند اقتصاد ترکیه را کاهش دهند.

    اردوغان گفته است  " اگر کسی که دلار یا طلا زیر بالش داشته باشد، باید آنها را با  لیره در بانک‌های ما عوض کنند. این یک نبرد ملی و خانگی است. " او به جمعیتی در یکی از شهرهای شمال شرقی  گفت : " این یک نبرد ملی و خانگی است. این واکنش مردم من نسبت به کسانی خواهد بود که یک جنگ اقتصادی علیه ما به راه انداخته‌اند ."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر