بازار جهانی منتظر درخشش دوباره طلا در هفته جاری

عصر معدن- در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به روند افزایشی طلا ابراز خوش‌بینی کرده و کاهش هفتگی این فلز ارزشمند را یک تصحیح قیمت قلمداد کردند.;

بازار جهانی منتظر درخشش دوباره طلا در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن» به نقل از ایسنا، در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 15 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 11 نفر یا معادل 73 درصد افزایش قیمت طلا و دو نفر یا 13 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و به همین تعداد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

    از میان 467 نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، 259 نفر یا 55 درصد افزایش قیمت طلا و 129 نفر یا 28 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. 79 نفر یا 17 درصدی نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

    در نظرسنجی هفته گذشته حدود دو سوم از کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 4.30 دلار یا 0.3 درصد افزایش پیدا کرد و در 1318.50 دلار بسته شد اما برای کل هفته 0.3 درصد کاهش ثبت کرد.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد در شرکت SIA Wealth Management به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوشبین مانده و به کیتکونیوز گفت: به نظر می‌رسد تصحیح قیمت اخیر به پایان رسیده و طلا با موفقیت حمایت در سطح 1305 دلار را امتحان کرده است. با احتمال تعطیلی دوباره دولت آمریکا، بن بست مذاکرات بریگزیت و ابهامات پیرامون مذاکرات تجاری آمریکا و چین، مسائل زیادی وجود دارد که به نوسانات دامن زده و دارایی‌های مطمئنی مانند طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب نگه می‌دارد.

    کوین گریدی، رئیس شرکت " فونیکس فیوچرز" اظهار کرد: تا زمانیکه طلا بالای سطح 1305 دلار بماند، انتظار دارد قیمت این فلز افزایش پیدا کند.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر بازار در شرکت " پرایس فیوچرز" با توجه به بهبود قیمت طلا در اواخر هفته گذشته، پیش‌بینی کرد قیمت طلا با وجود قوی ماندن ارزش دلار آمریکا، افزایش پیدا کند و ادامه اختلافات تجاری آمریکا و چین ممکن است خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کند.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد " کیتکو" نیز اظهار کرد روند طلا صعودی مانده و تصحیح قیمت کاهشی این فلز احتمالاً به پایان رسیده است.

    اما داروین نیوسام، تحلیلگر فنی مستقل با اشاره به الگوهای فنی، کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کرد و گفت: شاخص دلار آمریکا هفته گذشته به بالاترین حد در چهار هفته اخیر صعود کرد که به معنای فشارهای کاهشی بیشتر روی قیمت طلا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر