انتظار سرمایه گذاران از طلا برآورده نشد/ قیمت های روز سه شنبه در چه جایگاهی قرار دارند؟

عصر معدن- قیمت طلا تحت تاثیر انتظارات سرمایه گذاران برای افزایش کمتر نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و بهبود معاملات سهام چین، روز سه شنبه ثابت بود.;

انتظار سرمایه گذاران از طلا برآورده نشد/ قیمت های روز سه شنبه در چه جایگاهی قرار دارند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با حدود 0.1 درصد کاهش، به 1290.30 دلار رسید.
    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.1 درصد کاهش یافت و به 1290.70 دلار رسید.
    قیمت طلا از انتظارات برای نرخ‌های بهره پایین‌تر آمریکا پشتیبانی می‌شود زیرا نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد، را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را افزایش می‌دهد.
    به گفته کایل رودا، تحلیلگر بازار در شرکت IG استرالیا، بازار تا زمانی که عامل تاثیرگذاری مشاهده نکند، در برابر افزایش بیشتر قیمت داراییهای مطمئنی مانند طلا مقاومت خواهد کرد. بازارها دست روی دست گذاشته‌اند و منتظر اطلاعات بیشتر در خصوص موضوعاتی هستند که برای آنها اهمیت دارد.
    بازارهای سهام آسیایی روز سه شنبه پس از این که چین تدابیر بیشتری را برای تثبیت روند رشد اقتصادی اعلام کرد، بهبود نسبی را شاهد بودند.
    به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت "گلد سیلور سنترال"، بانک مرکزی آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که افزایش نرخ‌های بهره بر مبنای آمار اقتصادی خواهد بود بنابر این آمار اقتصادی ضعیفتر از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. اگر طلا بتواند قیمت 1298 دلار را بشکند، شکستن 1300 دلار دشوار نخواهد بود.
    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز  نیز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری در محدوده 1279 تا 1299 دلار حرکت خنثی دارد و با شکستن محدوده قیمت مذکور، جهت حرکت مشخصی خواهد یافت.
    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای مالی با اشتیاق تحولات پیرامون مذاکرات بریگزیت را درنظر گرفته‌اند. پارلمان انگلیس قرار است در خصوص قرارداد پیشنهادی ترزا می، نخست وزیر این کشور رای دهد.
    بازار وال استریت نیز در بحبوحه نگرانیهای پیرامون رشد اقتصادی سقوط کرده است.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت  و در 1323.50 دلار ایستاد. این فلز در معاملات اخیر تا رکورد 1342.43 دلار صعود کرده بود.
    هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد رشد، 15.66 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 801.50 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر