قیمت طلا صعودی شد

عصر معدن- قیمت طلا تحت تاثیر انتظارات برای عدم افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا که ارزش دلار را کاهش داد، در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا افزایش یافت.;

قیمت طلا صعودی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.3 درصد افزایش، به 1291.42 دلار رسید و با رکورد 1298.42 دلار که جمعه گذشته به ثبت رسانده بود و بالاترین قیمت در شش ماه گذشته بود، فاصله‌ای نداشت.
    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.2 درصد افزایش یافت و به 1291.40 دلار رسید.
    قیمت طلا از انتظارات برای نرخ‌های بهره پایین‌تر آمریکا پشتیبانی می‌شود، زیرا نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را افزایش می‌دهد.
    به گفته مایکل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد شرکت "سی ام سی مارکتس"، ضعف عملکرد بازارهای سهام و ارزش دلار آمریکا، از بالا رفتن قیمت طلا حمایت کرده است. این فلز در محدوده 1290 تا 1310 دلار با مقاومت شدیدی مواجه است و به نیروی زیادی برای شکستن این محدوده نیاز دارد.
    بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد بانک مرکزی در روند افزایش آتی نرخ‌های بهره می‌تواند صبور باشد.
    بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه در واکنش به انتشار آمار کاهش واردات و صادرات چین در دسامبر، سقوط کردند.
    هر اونس طلا برای تحویل فوری از زمانی که در اواسط اوت به رکورد پایین 1159.96 دلار سقوط کرد، تحت تاثیر روند نزولی بازارهای سهام و افت ارزش دلار آمریکا بیش از 11 درصد رشد کرده است.
    تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشت تحقیقاتی نوشتند:بخش فلزات ارزشمند از ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا و متزلزل شدن بازارهای سهام همچنان سود می‌برند و ریسکهای ژئوپلیتیکی نیز تقاضا برای خرید داراییهای مطمئن را تقویت کرده است. سرمایه گذاران نگرانی فزاینده ای نسبت به مذاکرات بریگزیت دارند و همزمان هیچ پایانی برای تعطیلی دولت آمریکا دیده نمی‌شود.
    تعطیلی بخشی از دولت آمریکا به دلیل تقاضای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای اختصاص بودجه 5.7 میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، روز دوشنبه وارد بیست و چهارمین روز خود شد.
    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت: هر اونس طلا برای تحویل فوری در محدوده 1279 تا 1299 دلار حرکت خنثی دارد و با خروج از محدوده مذکور، جهت حرکت مشخصی خواهد یافت.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.6 درصد کاهش یافت و به 1310.45 دلار رسید. این فلز هفته گذشته تا رکورد 1342.43 دلار صعود کرده بود.
    هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، در 15.58 دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، به 806.24 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر