نشستی که در آستانه برگزاری قیمت طلا را افزایش داد

عصر معدن- قیمت طلا روز سه‌شنبه در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا و افت ارزش دلار آمریکا، اندکی افزایش پیدا کرد.;

نشستی که در آستانه برگزاری قیمت طلا را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافتند و به 1248.14 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.1 درصد افزایش یافت و به 1252.2 دلار رسید.

    انتظار می‌رود کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا در نشست دو روزه خود نرخ‌های بهره را افزایش دهد، اما بازار به دورنمای سیاست پولی آمریکا در سال 2019 متمرکز شده است.

    به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت گلدسیلور سنترال در سنگاپور، سرمایه‌ گذاران امیدوار هستند قیمت طلا پس از این نشست افزایش بیشتری پیدا کند و 1251 دلار سطح بعدی خواهد بود که طلا احتمالا به آن صعود خواهد کرد.

    در این بین، شاخص دلار آمریکا پس از کاهش 0.4 درصدی در روز دوشنبه افت بیشتری پیدا کرد. این کاهش به دنبال گمانه‌زنی‌های فزاینده درباره احتمال توقف تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در مواجه با تشدید ریسک کندی اقتصاد جهانی روی داد.

    نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کمتر کرده و به دلار ضربه می‌زند.

    به گفته لو، دلار آمریکا عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در شرایط فعلی مانده است. با این حال پتانسیل صعود طلا در گروی روند حرکت دلار بوده و ابهامات اقتصادی به منزله فرصتی برای دارایی‌های مطمئن در سال آینده است.

    بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت طلا را تقویت کرد افت بازارهای سهام آسیا بود که عقب‌گرد سهام وال استریت را دنبال کردند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به محدوده 1253 تا 1258 دلار صعود کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 14.67 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 791.10 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 1255.95 دلار رسید. این فلز روز گذشته تا رکورد 1269.5 دلار صعود کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر