پیش‌بینی زمان رالی طلا به ۱۳۰۰ دلار

عصر معدن- طبق یک پیش‌بینی جدید، قیمت طلا بالاتر خواهد رفت، اما صعود این فلز ارزشمند به بالای مرز ۱۳۰۰ دلار احتمالا در اواخر سال ۲۰۱۹ روی خواهد داد.;

پیش‌بینی زمان رالی طلا به ۱۳۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی "شرکت تی دی سکیوریتیز" در گزارشی که هفته جاری از سوی این شرکت منتشر شد، نوشت: هر گونه افزایش قیمت چشمگیر طلا احتمالا در اواخر سال 2019 رخ خواهد داد. قوی ماندن ارزش دلار آمریکا نسبت به ارزهای گروه جی 10 و اقتصادهای در حال توسعه، مانع اصلی بر سر راه افزایش قیمت طلا خواهد بود.

    دلار در کوتاه مدت به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین که احتمالا تا سال میلادی آینده همچنان ادامه خواهد داشت و همچنین تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که بازارهای نوظهور را تحت فشار قرار می‌دهد، پشتیبانی خواهد شد. با این حال بهترین روزهای دلار بسر آمده است و این اتفاق به نفع طلا خواهد بود که همبستگی منفی با این ارز دارد.

    به گفته میلک، در حالی که رشد اقتصادی مطلوب آمریکا در تابستان، باعث شد ارزش دلار تقویت شود اما ضعف بازارهای سهام مانع روند صعودی پایدار این ارز شده است. انتظار می‌رود وضعیت مذکور هدایت دوباره سرمایه‌ها به سوی طلا را به دنبال داشته باشد و نقره و پلاتین نیز عملکرد بهتری نشان خواهند داد.

    با این حال در کوتاه مدت طلا که فعلا در محدوده 1190 دلار تا 1240 دلار حبس شده است، در بازه محدودی معامله خواهد شد.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، علاوه بر ضعیف شدن ارزش دلار، لازم است که بانک‌های مرکزی گروه جی 10 تحکیم سیاست پولی را نسبت به سیاست بانک مرکزی آمریکا آغاز کنند تا روند صعودی طلا حمایت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر