کاهش قیمت طلا در پی سیگنال جدید آمریکا

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران پس از سیگنال‌های جدید سیاست‌گذاران آمریکایی در خصوص حرکت بعدی‌شان محتاط شده بودند، کاهش پیدا کرد.;

کاهش قیمت طلا در پی سیگنال جدید آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و به 1489 دلار و 73 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته حداکثر یک درصد سقوط کرده بود و نهایتا با 0.6 درصد کاهش بسته شد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 1.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 1497 دلار و پنج سنت رسید.

    دلار در معاملات روز پنج‌شنبه در سطح بالایی ایستاد و بازارهای سهام آسیا نیز با دنبال کردن رشد ملایم وال استریت، صعود کردند.

    بر اساس گزارش رویترز، همان‌طور که انتظار می‌رفت بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی خود که بعد از ظهر روز چهارشنبه به پایان رسید برای حمایت از توسعه اقتصادی نرخ‌های بهره را به میزان 25 واحد کاهش داد، اما احتمال کاهش بیشتر نرخ‌های بهره در آینده را مورد تردید قرار داد و باعث انتقاد سریع رییس جمهور آمریکا شد.

    نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری از طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند و از سوی دیگر ارزش دلار آمریکا را تحت فشار کاهشی قرار می‌دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با 0.1 درصد کاهش، به 17 دلار و 72 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 1596 دلار و 16 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 930 دلار و 43 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر