بانک آمریکایی پیش‌بینی کرد

صعود طلا به ۱۴۰۰ دلار تا پایان امسال

عصر معدن- طبق جدیدترین گزارش بانک "امریکا مریل لینچ"، اگرچه دلار آمریکا همچنان از فضا برای رشد بیشتر در سه ماهه سوم برخوردار است اما موانعی وجود دارند که ممکن است قیمت طلا را امسال بالاتر ببرند.;

صعود طلا به ۱۴۰۰ دلار تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، این بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی در گزارشی پیش‌بینی قیمت طلا برای امسال را افزایش داد. تحلیلگران "امریکا مریل لینچ"، اکنون انتظار دارند متوسط قیمت هر اونس طلا در سال 2018 به حدود 1357 دلار برسد که 2.4 درصد بالاتر از پیش‌بینی قبلی آنها است.

    این بانک انتظار دارد طلا کانال قیمت فعلی خود را شکسته و تا سه ماهه چهارم امسال به 1400 دلار صعود کند. تحلیلگران "امریکا مریل لینچ" نسبت به دورنمای نقره نیز خوش‌بین بوده و میانگین قیمت این فلز در سال 2018 را بالای 17 دلار پیش‌بینی می‌کنند و انتظار دارند قیمت هر اونس نقره تا سه ماهه چهارم به 17.50 دلار صعود کند.
    دورنمای طلا از سوی بانک "امریکا مریل لینچ" در حالی ارتقا یافته که قیمت این فلز ارزشمند در روزهای اخیر، تحت تاثیر رشد ارزش دلار متحمل فشار منفی قابل توجهی شده است.
    شاخص دلار آمریکا در حال حاضر در 91.86 واحد معامله می‌شود که بالاترین سطح در حدود چهار ماه گذشته است.
    بزرگترین عاملی که باعث خوش‌بینی این بانک شده، تجدید ضعف دلار آمریکا است که ناشی از کسری رو به رشد این کشور بوده است.
    بر اساس گزارش کیتکونیوز، تحلیلگران می‌گویند اگرچه دلار آمریکا از تدابیر محرک مالی حمایت دولت از جمله کاهش مالیات‌ها حمایت شده اما ابهامات زیادی پیش رو قرار دارد. علت دیگر خوش‌بینی این بانک به افزایش قیمت طلا، فشار تورم رو به رشد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر