تعرفه وارادتی امریکا برای چین به حاشیه رفت

جنگ در سوریه به نفع فولادی ها تمام می شود!

عصر معدن- بازار کامودیتی ها و به ویژه فلزات اساسی بسیاری از اتفاقات سیاسی، اقتصادی که در جهان رخ می دهد تاثیر پذیری بسیاری دارد و هرگونه تغییری در شرایط می تواند بر بهای آنها و بازار فروششان اثر بگذارد. حمله نظامی امریکا به سوریه نیز یکی از همین موارد است که بر بازار جهانی بسیاری از کالاها همچون نفت و محصولات معدنی اثر گذاشته و باعث به وجود آمدن یکسری تحولات در آن شده است.;

جنگ در سوریه به نفع فولادی ها تمام می شود!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به گفته کارشناسان و تحلیلگران حوزه صنعت و معدن، افزایش بهای نفت که به دنبالش تغییر در قیمت فلزات را دارد را می توان نخستین تاثیر این حمله نظامی دانست.
    کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن نیز در این باره به «عصر معدن» گفت: نخستین تاثیر حمله کشورهای اروپایی به سوریه را می توان افزایش قیمت نفت دانست  که به دنبال آن قیمت تمامی کالاهای استراتژیک و فلزات افزایش پیدا خواهد کرد.

    وی با بیان این مطلب ادامه داد: در واقع حوزه سرمایه گذاری نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و علاقه مندان به سرمایه گذاری از ادامه فعالیت تا مدتی دست خواهند کشید و نظاره گر قیمتها خواهند بود.
    وی ادامه داد: زمانی که اتفاقی همچون حمله به سوریه اتفاق می افتد زنجیره تامین ضربه می بینند و عرضه کنندگان و از بازار خارج می شوند. پس زمانی که عرضه نباشد تقاضا بالا می رود (حتی در این شرایط موادغذایی نیز از این قائده مستثنی نیستند). حال از آنجایی که سوریه از لحاظ ژئوپلتیکی در جایگاه بسیار ویژه ای قرار گرفته، شرایط به وجود آمده به طور حتم روی اروپا تاثیر می گذارد.

    جعفری طهرانی در ادامه سخنانش به جنگ تجاری امریکا و چین که مدتی است سروصدای زیادی به راه انداخته اشاره کرد و گفت: وضع تعرفه برای واردات فولاد و الومینیوم از سوی امریکا برای کشور چین درست قبل از رخ دادن این جنگ بود و اکنون که توجه دنیا به سوریه جلب شده جنگ تجاری میان امریکا و چین کمرنگ تر شده و از طرفی باعث می شود تا بازار خوبی برای یکسری از کامودیتی ها به وجود آید و در نهایت به نفع فولاد تمام شود.البته سه فلز آلومینیوم، مس و سرب روی نیز  تحت تاثیر این شرایط قرا خواهند گرفت و بهای جهانیشان دست خوش تغییراتی خواهد شد.

    به گفته این تحلیلگر بازارهای بین المللی آهن و فولاد درست است که صنایع آلومینیوم و فولاد امریکا از وضع تعرفه برای چین خوشحال شدند اما در این میان برخ از تولید کنندگان نیز به ماده اولیه ای که از چین وارد می کردند نیاز داشتند. در واقع تراز تجاری چین و امریکا دو طرفه  است و بهم وابستگی دارند و شاید این جنگ تجاری به ضرر هر دو کشور تمام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر