ترامپ: "دلار قوی" ما را به خطر می اندازد!

عصر معدن- نظرات دونالد ترامپ که یک دلار قوی "ما را در معرض خطر قرار می دهد" باعث شد فورا کاهش ارزش دلار در روز پنجشنبه انجام شود. این مورد، نمونه دیگری از رفتارهای رئیس جمهور ایالات متحده را نشان می دهد که به طور مستقیم و گاهی متناقض به ارز مربوطه اظهار نظر می کند.;

ترامپ: "دلار قوی" ما را به خطر می اندازد!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، صحبت کردن مستقیم در مورد دلار، اقدامی معمول توسط روسای جمهور ایالات‌متحده بوده و همواره روسای جمهور با سیاست‌های خود و یا اشارات زیرکانه بر ارز تاثیر گذاشته‌اند.

    مایکل O'Rourke، استراتژیست بازار در JonesTrading، گفت: نظر برخی از روسای جمهور تاثیری ندارد. زیرا آنها سیاست پولی را به بانک مرکزی و دلار به دبیر خزانه‌داری داده اند.

    ترامپ در مصاحبه‌ای با CNBC که در روز پنج شنبه پخش شد، گفت: نگران این موضوع است که افزایش نرخ بهره ایالات‌متحده را به خطر می اندازد.نرخ‌های بهره بالاتر و دلار قوی معمولا دست به دست هم می‌دهند و محصولات بهتر جذب سرمایه‌گذاری خارجی می‌کند.

    ترامپ اغلب نظرات خود را در مورد اینکه آیا  فکر می‌کند که دلار باید قوی‌تریا ضعیف‌تر باشد، مطرح کرده‌است.
    برای مثال، ترامپ در ژانویه 2017 پس از یک دوره پس از انتخابات درباره دلار گفت ارزش پول " بیش از حد قوی است "  و در آوریل همان سال این موضع را تکرار کرد. در واقع ترامپ  دلاری را دوست دارد که زیاد قوی نیست.

    این در حالی است که تناقض گویی‌های وی درباره ارزش دلار همواره وجود داشته است زیرا  پس از یک دوره ضعف دلار، در ژانویه 2018، ترامپ گفت که خواستار یک دلار قوی است.
    شاخص دلار DXY، که گرانبهایی را در مقایسه با سبد ششم ارز در نظر می گیرد، طی سه ماه گذشته به میزان 6 درصد افزایش یافته است.

    گهگاه مثال‌هایی از سخنرانی روسای جمهور در خصوص دلار در گذشته، از جمله جورج دبلیو بوش وجود دارد. بوش در سال 2003 نقل کرد که کاهش دلار "برخلاف سیاست ما " بوده‌است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر