با وجود تحریم‌های آمریکا، تولید فولاد ایران ۲ برابر جهان رشد کرد

عصر معدن- انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد: تولید فولاد ایران در ۱۱ ماهه سال جاری میلادی ۲ برابر متوسط رشد جهانی افزایش یافته و به ۲۳ میلیون و ۶۴۸ هزار تن رسیده است.;

با وجود تحریم‌های آمریکا، تولید فولاد ایران ۲ برابر جهان رشد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، انجمن جهانی آهن و فولاد در جدیدترین گزارش خود از رشد 5.3 درصدی تولید فولاد ایران در 11 ماهه سال جاری میلادی خبر داد.

    تولید فولاد ایران که در 11 ماهه سال 2018 بالغ بر 22 میلیون و 452 هزار تن اعلام شده بود در مدت مشابه امسال به 23 میلیون و 648 هزار تن افزایش یافته است.

    رشد 5.3 درصدی تولید فولاد ایران از ابتدای 2019 در حالی است که دولت آمریکا با خروج از توافق هسته ای تحریم ها بر اقتصاد ایران از جمله تحریم بر صنعت فولاد را بازگردانده است.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اوایل ماه می امسال با صدور یک فرمان اجرایی صنایع فولاد، آهن، مس و آلومینیوم ایران را تحریم کرد. این فرمان که 8 ماه می صادر شد درآمد صادرات صنایع فلزی ایران را هدف قرار داده است.

    رشد تولید فولاد ایران از ابتدای 2019 حدود 2 برابر متوسط رشد تولید فولاد جهان در همین دوره بوده است. تولید فولاد جهان در 11 ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 2.7 درصدی داشته و به 1648 میلیون تن رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر