اعتراض ترامپ به نرخ بهره امریکا

عصر معدن- ترامپ خواستار کمک بانک مرکزی به اقتصاد امریکاست و از نرخ بهره شکایت دارد.;

اعتراض ترامپ به نرخ بهره امریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، جروم پاول رئیس بانک فدرال امریکا نیز در خصوص افزایش نرخ بهره گفت: بانک مرکزی ایالات متحده باید بیشتر تلاش کند تا با کمک به او، بتوانند اقتصاد امریکا را تقویت کنند.

    ترامپ در میان اختلافات تجاری بین‌المللی، در مصاحبه‌ای با رویترز، چین و اروپا را به دستکاری ارز مربوطه خود متهم کرد. این در حالی است که روسای جمهور آمریکا به ندرت در دهه‌های اخیر از بانک مرکزی انتقاد کرده‌اند ، چرا که استقلال آن برای ثبات اقتصادی مهم تلقی شده‌است.
    دونالد ترامپ اما این روش رییس جمهورهای گذشته امریکا را کنار گذاشته شده و گفته است که از انتقادات خجالت نمی کشد، چرا که فدرال رزرو نرخ های صعودی را افزایش می دهد.
    در ماه ژوئیه، رییس جمهور امریکا سرمایه گذاران را مورد انتقاد قرار داد. وی همچنین از سیاست پولی بانک مرکزی ایالات متحده نیز انتقاد کرد. به گفته ترامپ بانک مرکزی فدرال باید بیش از پیش پذیرای نرخ‌های بهره باشد.

    ترامپ با اشاره به پاول گفت:"من به بالا بردن نرخ بهره خود راضی نیستم، من هیجان زده نیستم.
    ترامپ سال گذشته پاول را برای جایگزینی رئیس سابق " Janet Yellen اعلام کرده بود.

    قیمت سهام ایالات متحده و دلار امریکا پس از نظرات ترامپ به رویترز کاهش یافته است و DXY در برابر یک سبد ارزها قرار دارد.
    ترامپ که از زمانی که کاندیدای ریاست جمهوری فدرال بوده انتقاد کرده و گفته بود که کشورهای دیگر از طریق حرکت بانک های مرکزی در طول مذاکرات سخت تجاری از کشورشان حمایت می کنند، اما این موضوع برای بانک مرکزی امریکا اتفاق نیافتاده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر