تداوم روند صعودی طلا در روزهای آینده

عصر معدن- نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران منتظرند روند صعودی قیمت طلا در هفته جاری ادامه پیدا کند.;

تداوم روند صعودی طلا در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، مهمترین عاملی که کمک کرد قیمت طلا هفته گذشته به بالاترین رکورد در پنج سال اخیر صعود کند، بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا بود که نرخ‌های بهره را پس از نشست دو روزه خود تغییر نداد اما برای آماده کردن بازارها برای کاهش نرخ‌های بهره گام برداشت و دیگر از صبوری در خصوص سیاست پولی حرف نزد.

    تغییر نظر سیاست گذاران آمریکایی پس از موضع مشابه بانک مرکزی اروپا روی می‌دهد. ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا اخیراً به کاهش نرخ‌های بهره اشاره کرده است.

    همچنین تنش‌های ژئوپلیتیکی عامل دیگری است که با تقویت تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن، قیمت این فلز ارزشمند را بالا برد.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 18 نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها 12 نفر یا 67 درصد افزایش قیمت و 3 نفر یا 17 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و 3 نفر یا 17 درصد نیز نظری نداشتند.

    در این بین، 936 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که بیشترین تعداد در حدود یک سال اخیر بوده است. از میان آنها 616 نفر یا 66 درصد افزایش قیمت و 196 نفر یا 21 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که 124 نفر یا 13 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، اکثر کارشناسان وال‌استریت و سرمایه گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا خوش بین بودند. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با 0.2 درصد افزایش، در 1400 دلار و 10 سنت بسته شد و برای کل هفته حدود 4 درصد افزایش نشان داد.

    قیمت طلا در اواسط معاملات تا رکورد 1410 دلار و 78 سنت پیش رفت که از اوایل سپتامبر سال 2013 تاکنون بی سابقه بود و کمک کرد طلا بزرگترین رشد هفتگی خود در بیش از سه سال اخیر را رقم بزند. قیمت طلا از چهارشنبه که بانک مرکزی آمریکا به احتمال کاهش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری اشاره کرد، بیش از 5 درصد افزایش پیدا کرده است.

    به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت فیلیپ فیوچرز، طلا در وضعیت شکستن قیمت بالاتر قرار دارد و غول خفته تحت تأثیر تسهیل شدن مواضع پولی بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا و همچنین ریسک ژئوپلیتیکی بیدار شده است.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد در کیتکو اظهار کرد: بازار طلا در کنترل خریداران است. بسیاری از معامله‌گران با نگرانی نسبت به تحولات ژئوپلیتیکی به تعطیلات آخر هفته رفتند و این موضوع به نفع طلا و نقره به عنوان دارایی‌های مطمئن است.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA اظهار کرد: روند صعودی طلا ادامه دارد زیرا اقدامات جهانی هماهنگی میان بانک‌های مرکزی برای تسهیل سیاست پولی و حمایت از رشد اقتصادی وجود دارد.

    اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک با ابراز خوش بینی به افزایش قیمت طلا، گفت: طلا باید حمایت در محدوده 1355 تا 1375 دلار را حفظ کند تا به طور قطع مشخص شود این فلز ارزشمند محدوده قیمت پنج ساله خود را واقعاً شکسته است.

    جورج گرو، مدیرکل شرکت مدیریت سرمایه RBC اظهار کرد نگرانی‌های جهانی به حد کافی وجود دارند که خریداران را در بازار طلا نگه دارند. اما چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز انتظار دارد طلا هفته جاری عقب نشینی کند با این حال نسبت به روندی صعودی طلا در بلندمدت خوش بین است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر