عقب‌گرد طلای جهانی شدت می‌گیرد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا با قوی ماندن ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، اندکی کاهش یافت.;

عقب‌گرد طلای جهانی شدت می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد کاهش، به 1237.51 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه به 1232.39 دلار کاهش پیدا کرده بود که پایین‌ترین قیمت در دو هفته گذشته بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه تغییر چندانی نداشت و در 1241.3 دلار ایستاد.

    هلن لو از شرکت آرگونات سکوریتیز درباره روند جاری بازار گفت: طلا از روند کاهشی روز جمعه بهبود نیافته و تحت تاثیر رشد ارزش دلار در پایان هفته گذشته قرار دارد.

    بر اساس گزارش رویترز، آمار اقتصادی ضعیف‌تر از حد مطلوب در چین و اروپا و واهمه نسبت به تعطیلی دولت آمریکا جذابیت دلار را که اخیرا جایگاه دارایی مطمئن پیدا کرده، افزایش داده است.

    شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز رقیب پایین 97.71 واحد که روز جمعه به آن صعود کرده بود و بالاترین رکورد در 19 ماه گذشته بود، ایستاد.

    بازارها به دقت روند آتی سیاست پولی آمریکا را در نشست دسامبر بانک مرکزی این کشور زیر نظر دارند. انتظار می‌رود در این نشست نرخ‌های بهره به میزان 25 واحد افزایش داده شود. انتظار می‌رود چهارمین دور افزایش نرخ‌های بهره در ماه میلادی آینده صورت بگیرد و سیاست‌گذاران آمریکا پیش از این، از دو دور دیگر افزایش نرخ‌های بهره تا ژوئن 2019 خبر دادند. اما به دلیل کندی رشد اقتصادی، انتظارات نسبت به تحکیم بیشتر سیاست پولی تا پایان سال 2019 پایین آمده است.

    چشم‌انداز نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا برای طلا که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود منفی است، زیرا هزینه نگهداری این فلز افزایش پیدا کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در آستانه شکستن قیمت 1232 دلار و سقوط به محدوده 1224 تا 1228 دلار قرار دارد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری به 1238.20 دلار صعود کرد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با اندکی کاهش، به 14.56 دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.6 درصد کاهش یافت و به 782.50 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر