طلای جهانی ارزان‌تر شد

عصر معدن- قیمت طلا روز سه شنبه در پی ثابت ماندن ارزش دلار و نگرانی‌ها نسبت به تشدید اختلافات تجاری میان آمریکا و چین، کاهش پیدا کرد.;

طلای جهانی ارزان‌تر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد کاهش، به 1220.81 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ثابت بود و در 1222.2 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با 80 سنت یا کمتر از 0.1 درصد کاهش، در 1222.4 دلار بسته شد. طلا برای هفته گذشته کمتر از 0.1 درصد رشد قیمت ثبت کرده بود.

    شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به دورنمای اقتصاد جهانی، در 97.05 واحد ثابت بود.

    بازارهای سهام آسیا در معاملات روز سه شنبه پس از این که ترامپ امیدها به صلاح تجاری با چین را از میان برد و ریسک گریزی در میان سرمایه گذاران را تشدید کرد، برای دنبال کردن روند بهبود بازار جهانی دچار چالش شدند.

    رییس جمهور آمریکا ضمن اعلام این که انتظار دارد تعرفه‌های واردات روی 200 میلیارد دلار کالای چینی را از 10 درصد فعلی به 25 درصد افزایش دهد، تهدید خود برای اعمال تعرفه روی باقی واردات چین را تکرار کرد.

    از سوی دیگر ترزا می، نخست وزیر انگلیس هشدار داد اگر پارلمان توافق بریگزیت را که وی درباره آن با اتحادیه اروپا مذاکره کرده است، رد کند انگلیس وضعیت نامعلومی پیدا خواهد کرد.

    ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا اظهار کرده که منطقه یورو با کندی رشد اقتصادی روبرو شده اما این مسئله مانع از برنامه‌های بانک مرکزی اروپا برای تعدیل محرکهای مالی نشده است.

    براساس گزارش رویترز، فعالان بازار طلا منتظر مذاکرات میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رییس جمهور چین در حاشیه نشست سران گروه جی 20 در آرژانتین هستند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در 14.23 دلار ماند. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.06 درصد کاهش، 843.2 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.01 درصد کاهش پیدا کرد و به 1145.6 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر