طلا در سراشیبی کاهش قیمت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تأثیر رشد ارزش دلار به دلیل تعدیل انتظارات در خصوص کاهش نرخ‌های بهره آمریکا، کاهش پیدا کرد.;

طلا در سراشیبی کاهش قیمت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد کاهش یافت و به 1392 دلار و 50 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.4 درصد کاهش پیدا کرد و به 1394 دلار و 90 سنت رسید.

    مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: قوی‌تر شدن دلار عامل اصلی کاهش قیمت‌های طلا بوده است. در مجموع به نظر می‌رسد بازار از انتظاراتش در خصوص کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا عقب نشینی کرده است. همچنین سرمایه گذاران در حال سودگیری از رشد اخیر قیمت طلا هستند و قراردادهای خریدشان را در آستانه انتشار گزارش نشست ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا کاهش می‌دهند.

    جزئیات نشست سیاست پولی ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

    دلار در معاملات روز چهارشنبه تحت تأثیر ضعیف شدن انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا که بازده اوراق خزانه را بالا برد، در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به بالاترین حد در سه هفته گذشته صعود کرد. قوی‌تر شدن دلار طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

    رشد بیشتر ارزش دلار به اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا بستگی خواهد داشت که از روز چهارشنبه به مدت دو روز در برابر کنگره به توضیحات در خصوص سیاست پولی خواهد پرداخت.

    نرخ‌های بهره پایین‌تر از قیمت طلا که دارایی بدون سوددهی است، پشتیبانی می‌کند و رشد ارزش دلار را محدود خواهد کرد.

    همچنین لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد مقامات تجاری آمریکا و چین روز سه شنبه مکالمات تلفنی سازنده‌ای داشته‌اند.

    بر اساس گزارش رویترز، ویلبر رأس، وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا مجوزهایی به شرکت‌هایی که به دنبال فروش کالا به شرکت هواوی چین هستند، صادر خواهد کرد.

    در این بین، موجودی طلای "اس پی‌ای آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، 0.22 درصد کاهش پیدا کرد و از 795.08 تن در روز دوشنبه به 794.08 تن در روز سه شنبه رسید.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح 1387 دلار را شکسته و به محدوده 1366 تا 1377 دلار صعود کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 15 دلار و هفت سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 1545 دلار و 50 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و 806 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر