شیلی مالیات استخراج لیتیوم و مس را افزایش می دهد

عصر معدن- قانونگذاران شیلی، افزایش مالیات استخراج برای مس و لیتیوم را بررسی می‌کنند.;

شیلی مالیات استخراج لیتیوم و مس را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن»، مجلس نمایندگان شیلی مطالعه طرحی را آغاز کرده‌ که بر اساس آن 3درصد حق استخراج معدن برای تمامی شرکت‌های فعال در این کشور به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مس جهان و یکی از بزرگ‌ترین ذخایر شناخته‌شده لیتیوم، افزایش پیدا کند.
    مالیات پیشنهادی که باید بر روی ارزش اسمی فلزات استخراج شود به این شکل است که آندسته از معدنچیان مس که بیش از 12،000 تن فلز تولید می‌کنند و تولید 50،000 تن فلز در سال دارند و محصولشان در باتری‌ها و خودروهای برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد ، تاثیر خواهد گذاشت.
    تصور نمی شود این لایحه که توسط تعدادی از قانونگذاران که از احزاب کوچک بوده و خواستار عدم تمرکز زدایی هستند، مطرح شده‌است. در این میان باید حمایت دولت یا احزاب مخالف بزرگ‌تر را داشته باشد.
    به گزارش رادیو Universidad شیلی ( اسپانیایی )، ایده این است که معدنچیان بخشی از سود خود را به مناطقی که در آن فعالیت می‌کنند ، سهیم کنند.
    آخرین باری که شیلی حق امتیاز استخراج معدن خود را افزایش داد ، در سال 2010 بود درست پس از زلزله 8 ریشتری که دولت را به دنبال سرمایه‌های بیشتر برای بازسازی مناطق ویران‌شده به جا گذاشت.
    در آن زمان، مالیات معدن‌کاری از 4 تا 5 درصد به 9 درصد فروش در مقیاس لغزشی کاهش یافت.
    شیلی، که حدود 52 درصد از ذخایر لیتیوم شناخته شده در جهان را حفظ می کند، اخیرا تاجران تولید کننده لیتیوم خود به استرالیا را از دست داده اما هر دو شرکت و دولت به شدت در حال کار بر روی آن هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر