افتتاح ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب معدن و کارخانه تولید کنسانتره مس در رمشک جنوب کرمان

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: معدن و فاز اول کارخانه تولید کنسانتره مس شرکت کانی فرآوان زمان، با حضور استاندار کرمان ، نماینده مردم ۵ شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسوولان بهره‌برداری و فاز دوم آن نیز کلنگ زنی شد.;

افتتاح ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب معدن و کارخانه تولید کنسانتره مس در رمشک جنوب کرمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، مسلم مروجی فرد در مراسم افتتاح این واحد صنایع معدنی بیان کرد: این کارخانه در منطقه دورافتاده و توسعه نیافته رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج(شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور) با ظرفیت تولید سالانه 2400 تن کنسانتره مس بهره‌برداری شد.

    وی اضافه کرد: این کارخانه با سرمایه‌گذاری 430 میلیارد ریال ایجاد شد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: معدن مس مربوط به همین شرکت برای تامین خوراک مورد نیاز کارخانه با ذخیره 1 میلیون و 800 هزار تن و سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال نیز افتتاح شد.

    مروجی فرد خاطر نشان کرد: این معدن و کارخانه، برای 75 نفر به صورت مستقیم و برای 250 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

    وی افزود: فاز دوم این کارخانه نیز برای گسترش تولید و جلوگیری از خام فروشی، با افزایش ظرفیت به 6000 تن کنسانتره مس کلنگ زنی شد.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح بالغ بر 1200 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم آن نیز 140 نفر می باشد.

    استاندار کرمان نیز در آیین افتتاح این کارخانه گفت: از بنیاد مستضعفان به عنوان معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج، که کارها و اقدامات خوبی در توسعه این سهرستان کرده، تشکر میکنم و تقاضا داریم این کمک ها بیشتر شود.

    علی زینی وند افزود: مهمترین مسئله برای پیشرفت جنوب کرمان، بحث معادن و توسعه صنعتی است که باید مسئولان و مردم همراهی کنند.

    وی تصریح کرد: از این سرمایه گذار واقعا تشکر میکنیم و ممنونیم که با عشق به محرومیت زدایی و کمک به مردم در این منطقه دورافتاده و توسعه نیافته سرمایه گذاری کرده و کار انجام می دهند و با تمام وجود در خدمتشان هستیم.

    استاندار کرمان تاکید کرد: آقای مروجی فرد یکی از مدیران خیلی خوب و پیگیر است و تقریبا کارهایی که به وی سپردیم همه را انجام داده و از ایشان تشکر می کنم.

    وی بیان کرد: از مدیرکل محیط زیست و مدیرکل آب منطقه ای که در زمینه پیشرفت صنعتی و راه اندازی طرح های مختلف صنعتی و معدنی کمک، همدلی و همراهی می‌کنند تشکر می کنیم، این همدلی ها دلیل پیشرفت است و باید ادامه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر