طرحی دیگر در منطقه ویژه خلیج فارس وارد مرحله بهره برداری شد؛

تولید فاز نخست گندله سازی مادکوش تا پایان امسال

عصر معدن- تولید فاز نخست کارخانه گندله سازی مادکوش تا پایان امسال، آغاز می شود و این کارخانه به عنوان یکی دیگر از طرح های جدید و توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به تغدیه زنجیره فولاد می پردازد.;

تولید فاز نخست گندله سازی مادکوش تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، طرح احداث گندله سازی مادکوش 5 میلیون تن ظرفیت دارد که فاز نخست آن، به ظرفیت 2.5 میلیون تن، اکنون به پیشرفت بیش از 98 درصدی رسیده است.

    ژوبین بختیاری قائم مقام شرکت مادکوش، در این باره گفت: در حال حاضر، تست سرد این کارخانه انجام شده و در مرحله تست گرم است و تا پایان امسال، نخستین محصول خود (گندله) را تولید خواهد کرد.

    قائم مقام شرکت مادکوش با بیان اینکه کل زیرساخت های طرح 5 میلیون تنی گندله سازی مادکوش فراهم شده است، گفت: فاز 2 این طرح با زیرساخت های انجام شده، 30 درصد پیشرفت دارد. از جمله این زیرساخت ها، احداث واحد برق و خریداری 4 مگاوات برق است.

    وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی فاز نخست به ترتیب، 157 میلیون یورو و 120 میلیارد تومان است که با بهره برداری از آن، برای 350 نفر به طور مستقیم و 2 هزار نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

    قابلیت تبدیل کنسانتره های مختلف

    قائم مقام شرکت مادکوش با اشاره به مزایای کارخانه گندله سازی این شرکت، خاطرنشان کرد: از جمله مزایای این کارخانه، قابلیت تبدیل کنسانتره های مختلف (هماتیت و مگنتیت) به کنسانتره مورد نظر کارخانه و تبدیل آن به گندله است.

    وی ادامه داد: از دیگر مزایای کارخانه، نداشتن پساب صنعتی، نداشتن آلایندگی غبار به دلیل برخورداری از آسیاب مرطوب، کنترل گرد و غبار و گاز به دلیل نصب غبارگیرهای کیسه ای و فیلتر الکترو استاتیک و نیز وجود انبارهای دپو است.

    بختیاری تصریح کرد: طرح احداث کارخانه گندله سازی مادکوش، فروردین 92 کلنگ زنی شد و به رغم تحریم های بین المللی پیش رو، اجرایی شد و تجهیزات آن از برندهای اروپایی و چینی تامین شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر