مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز:

هدف ما بهره‌برداری از واحد فولادسازی تا سال آینده است

عصر معدن- مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز گفت: فولاد غدیر نی‌ریز یکی از ۷ طرح فولادی است که در بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری رسید و ظرفیت ۸۰۰ هزارتنی دارد.;

هدف ما بهره‌برداری از واحد فولادسازی تا سال آینده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷:۰۰

    علیرضا زاهدیان در گفت و گو با پایگاه خبری «عصرمعدن»، با بیان این مطلب ادامه داد: در کنار واحد آهن اسفنجی800 هزار تنی، یک پروژه فولادی نیز تعریف شده و حدودا 32درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
    وی ادامه داد: سرمایه گذاری های اولیه این طرح توسط ایمیدرو و شرکت ملی فولاد انجام شد، ما در سال 92 نیز با شرکت غدیر وارد مشارکت شدیم و از آن زمان به بعد همکاری خود را با آنها ادامه دادیم به گونه‌ای که امروز شرکت غدیر 65درصد سهام فولاد غدیر نی‌ریز را دارد و 35 درصد آن نیز متعلق به  ایمیدرو است.
    به گفته زاهدیان، تجهیزات این کارخانه در بخش احیا عمدتا ساخت داخل بوده و برخی از آنها همچون کمپرسورها از دیگر کشورها وارد شده است. البته با توجه به اینکه طرح فولاد غدیر نی‌ریز نیز از طرح پرد استفاده می‌کند که دانش فنی آن متعلق به یک شرکت ایرانی است، انتخاب تجهیزات نیز توسط کارشناسان ایرانی انجام شده و تجهیزات نیز با انتخاب آنها بوده اما این اختیار را داشتیم که بهترین تجهیزات را انتخاب کنیم.
    وی درباره طرح توسعه‌ای این مجموعه فولادی نیز گفت: ما یک طرح توسعه برای افزایش ظرفیت آهن اسفنجی داریم و همانگونه که اشاره کردم یک واحد فولادسازی نیز در دست اجراست که اکنون 32درصد پیشرفت داشته و ظرفیت آن 1میلیون تن است. همچنین یک پروژه گندله سازی نیز تعریف کردیم که به دنبال مجوزهای دولتی آن هستیم.
    زاهدیان ادامه داد: هدف ما برای بهره برداری از پروژه برای فولاد و گندله سازی سال آینده است. البته قرار بر این شده تا گندله سازی طی 2 سال اجرایی شود.
    وی افزود: تا زمانی که کارخانه فولاد وارد مدار تولید شود، تولیدات حاصل کارخانه آهن اسفنجی در بازار داخل به فروش می رسد. البته به دنبال صادرات نیز هستیم و مجوزهای آن را تهیه کرده‌ایم اما اکنون در داخل کشور به فولادسازان داده می شود. البته بازار داخلی نیز در حال اشباع است و امید می رود وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این زمینه ما را همراهی کند تا هم ارزآوری داشته باشیم و هم درمقابل تحریم بتوانیم به نتیجه برسیم. زیرا باید بخشی از قطعات یدکی را از خارج بیاوریم.
    وی درباره اینکه در بحث صادرات می توان به کشورهای سوریه و عراق نیز به عنوان یک بازار صادراتی نگاه کرد نیز گفت: به طور قطع ایران می‌تواند در صادرات به کشورهایی که در حال بازسازی هستند، مثل عراق و سوریه مزیت داشته باشد. اما اینکه ورود محصولات ایرانی به برخی از این کشورها با اعلام تعرفه و مشکلاتی روبه‌رو شده و سختگیری هایی برای واردات محصولات ایرانی به این کشورها وجود دارد باید بگویم که کار برای انجام صادرات کمی سخت شده اما امکانپذیر است.
    مدیرعامل فولاد غدیر نیریز ادامه داد: این موارد به عنوان مساله طرح می شود و شرکتهای داخلی می‌توانند مشکلات را رفع کنند. در واقع اگر مشکلات و چالش‌های داخلی رفع شود در این فرایند بهتر می‌توانیم عمل کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر