واردات کنسانتره مس چین از ایالات متحده در ماه ژوئن به بالاترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۸ رسید

عصر معدن- داده‌های گمرک چین در روز یکشنبه گذشته نشان داد که واردات کنسانتره مس چین از ایالات متحده در ماه ژوئن به بالاترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۸ به بعد رسید.;

واردات کنسانتره مس چین از ایالات متحده در ماه ژوئن به بالاترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۸ رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه این افزایش نتیجه این است که شرکت‌های ذوب این کشور بیشترین استفاده را پیش‌تر در سال جاری از آشتی تجاری برای خرید بدون تعرفه این فلز بردند.

    چین، بزرگ‌ترین مصرف کننده مس جهان، طبق داده‌های اداره کل گمرک این کشور، 30 هزار و 734 تن کنسانتره مس در ماه گذشته از ایالات متحده وارد کرد. این رقم حدود 1.93 درصد از کل واردات کنسانتره چین با رقمی معادل 1.59 میلیون تن در ماه یاد شده است.

    شدت گرفتن جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده واردات کنسانتره مس را از اواخر 2018 در تنگنا قرار داده بود، هر چند شرکت‌های چین اجازه یافته بودند برای معافیت از تعرفه‌ها از ماه مارس درخواست بدهند و دست‌کم دو محموله کنسانتره مس از ایالات متحده قرار بود در اواسط ژوئن به چین برسد. اما تنش‌ها میان این دو اقتصاد برتر جهان یک بار دیگر افزایش یافته است چنان‌که هر یک از این دو کشور دیگری را متهم به شیوع دادن کووید 19 می‌کنند و هفته گذشته چین دست به عملی انتقامی در برابر تصمیم ایالات متحده برای بستن کنسولگری چین در هوستون زد.

    در لحظه ارسال این خبر معلوم نبود که چه کسی خریدار کنسانتره ورودی در ماه ژوئن بوده، اگر چه پایگاه داده‌های گمرک چین نشان می‌داد این دو محموله به استان‌های ژجیانگ و فوجیان وارد شده اند. رویترز در اواخر ماه مه گزارش داد که دو شرکت ذوب چینی پس از ارائه درخواست برای معافیت‌ها از تعرفه‌های واردات بر اساس طرحی که در فوریه توسط وزارت اقتصاد ایالات متحده به عنوان بخشی از آتش‌بس تجاری اعلام شد اقدام به پیش خرید این محموله‌های کنسانتره مس از ایالات متحده کرده بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر