دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان

اگر ارز به کشور منتقل نشود، تجارت چگونه انجام می‌گیرد؟

عصر معدن- دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه انتقال ارز صادارتی از عراق به کشور برای تولیدکنندگان سیمان به صرفه نیست،گفت: باور غلطی است که صادرکنندگات حاضر به برگشت ارز به کشور نیستند.;

اگر ارز به کشور منتقل نشود، تجارت چگونه انجام می‌گیرد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، عبدالرضا شیخان با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت سیمان با تمام مشکلات موجود همچنان تا حد توان به تولید می‌پردازد، اظهارداشت: برای کاهش مشکلات نیازمند کمک دولت هستیم تا موانع را از پیش پای تولیدکنندگان بردارد.

    وی با اعلام اینکه عمده صادارت سیمان کشور به کشورهای عراق و افغانستان است، افزود: قبل از ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی در برگشت ارز صادرکنندگان به سامانه نیما، روند صادارت سیمان به این دو کشور با سرعت  مناسبی انجام می‌شد اما متأسفانه ابلاغ این بخشنامه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان سیمان به وجود آورده است.

    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه انتقال ارز صادراتی از عراق به کشور برای تولیدکنندگان سیمان به صرفه نیست و همین موضوع حجم صادارت سیمان به این کشور را کاهش داده است، گفت: علاوه بر این هزینه حمل و نقل هم افزایش پیدا کرده که این امر قیمت تمام شده را برای تولیدکنندگان افزایش داده‌ است.

    شیخان اضافه کرد: تعدادی از تولیدکنندگان سیمان با نامه نگاری‌هایی با بانک مرکزی خواستار اصلاح بخشنامه صادراتی بانک مرکزی هستند.

    وی با اعلام اینکه باور غلطی است که صادرکنندگان حاضر به برگشت ارز به کشور نیستند، تصریح کرد: اگر ارزی به کشور منتقل نشود کار تجاری چگونه انجام می‌شود؟مشکل ما ارائه ارز به سامانه نیما است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر