حال و روز بازار جهانی سیمان

عصر معدن- روند رو به رشد قیمت سیمان در بازارهای جهانی ادامه به طوریکه در قراردادهای آتی برای عرضه سیمان در ماه دسامبر امسال هم قیمت این محصول صنعتی با افزایش همراه بوده است که این امر چشم انداز روشنی را در قبال ادامه رشد نسبی قیمت سیمان در ماه های آینده به فعالان بازار ارائه می دهد.;

حال و روز بازار جهانی سیمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، رشد قیمت سیمان و پیش‌بینی وضعیت آینده بازار در گزارش های مختلفی منتشر شده است. اتحادیه سیمان کشور هند، رشد قیمت و پیش‌بینی تداوم روند افزایشی قیمت زغال‌سنگ، افزایش هزینه‌های صادراتی زغال‌سنگ و دیگر مواد اولیه صنعت سیمان را پیش بینی کرده و در امریکا هم رشد قیمت سیمان با سرعت بالایی رقم خورده است.

    «سی.اِن.اِن» در این مورد معتقد است: «این روزها فعالان بازار هر بار که برای خرید سیمان اقدام می‌ کنند، قیمت نسبت به دوره قبل افزایش قابل‌ملاحظه‌ای دارد.»

    پیش‌بینی صعود ادامه‌دار نرخ‌ها

    آمارها نشان می‌دهد قیمت هر تن سیمان در سال 2020 برابر با 124 دلار بود، ولی در ماه‌های اخیر قیمت هر تن از این محصول از مرز 145 دلار گذشته است و انتظار می‌رود تا انتهای امسال شاهد رشد بالغ‌بر 20 درصدی قیمت در این بازار باشیم. در هند، سرعت افزایش قیمت سیمان بیش از امریکا بوده و خبرها از رشد بیش از 60 درصدی قیمت طی یک سال اخیر حکایت دارد. مسئله دیگر این است که حتی در قراردادهای آتی برای عرضه سیمان در ماه دسامبر امسال هم قیمت این محصول صنعتی با افزایش همراه بوده است که این امر چشم انداز روشنی را در قبال ادامه رشد نسبی قیمت سیمان در ماه های آینده به فعالان بازار ارائه می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر