هزینه های بسته بندی افزایش یافته است نه سیمان

عصر معدن- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزایش بهای این محصول را تکذیب کرد و گفت: تغییرها مربوط به هزینه های بسته بندی است که روی قیمت تمام شده اثر می گذارد.;

هزینه های بسته بندی افزایش یافته است نه سیمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، عبدالرضا شیخان افزود: اکنون هر تن سیمان فله با همان قیمت های قبل (134 هزار و 400 تومان) عرضه می شود.

    به گفته وی، تغییر قیمت ها در نرخ پاکت های بسته بندی رخ داده است؛ به طوری که قیمت هر عدد پاکت که پیش از این 800 تومان بود، به 1700 تا 1900 تومان افزایش داشته است.
    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: پیش از این هزینه پاکت هر تن سیمان که 20 پاکت 50 کیلوگرمی را شامل می شد 16 هزار تومان بود اما از چند ماه پیش به سبب افزایش قیمت محصولات پتروشیمی، نرخ این تعداد پاکت حدود 34 هزار تومان تمام می شود.
    «بنابراین قیمت هر تن سیمان پاکتی نزدیک به 17 هزار تومان رشد داشته است.»
    وی یادآوری کرد: حدود 10 شرکت پاکت ساز در کشور برای کارخانه های سیمان پاکت های پروپیلن اِی.دی.استار (AD *) را تولید می کنند.

    رشد صادرات سیمان
    این مقام صنفی به تولید 37 میلیون و 288 هزار تن کلینکر و 32 میلیون و 223 هزار تن سیمان در هفت ماهه امسال اشاره کرد.
    وی افزود: در این مدت، هفت میلیون و 655 هزار تن سیمان و کلینکر به سایر کشورها صادر شد که در همسنجی با پارسال 10.2 درصد رشد کرد.
    شیخان اضافه کرد: بیش از نیمی از صادرات سیمان به عراق و افغانستان آن هم به ریال انجام می شود اما دولت انتظار دارد در برابر این صادرات، ارز تحویل بدهیم و این موضوع به کاهش صادرات منجر شده است.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر