در نشست مدیران عالی شستا انجام شد

بررسی اقدامات هلدینگ سیمان تامین، فارس و خوزستان

عصر معدن- در جلسه مشترک مدیرعامل، معاونان و مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ سیمان تامین و فارس و خوزستان ضمن بررسی برنامه ها و اقدامات صورت گرفته، راهکارهای لازم ارائه شد.;

بررسی اقدامات هلدینگ سیمان تامین، فارس و خوزستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایلنا، مرتضی لطفی، مدیرعامل شستا با اشاره به برنامه‌های مدون هیات مدیره جدید شستا گفت: در راستای ارتقای امور و هم‌افزایی نخستین جلسه مشترک شستا با هلدینگ‌های تحت پوشش در محل هلدینگ سیمان برگزار می شود و مصمم هستیم از این پس با برنامه‌ریزی و حضور مؤثر در هلدینگ‌ها ضمن نظارت جدی برنامه های مدنظر با سرعت بیشتر محقق شود تا ذینفعان بهره لازم را به موقع ببرند.
    وی با استماع گزارش مدیرعامل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین و سایر اعضای هیات مدیره و مدیران عالی هلدینگ سیمان، راهکارهای لازم و دستورات مربوطه را ارائه کرد.
    مدیرعامل شستا با تاکید بر تحقق کامل برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های ملحوظ شده در بودجه مصوب سال 97 هلدینگ و شرکت‌های تحت پوشش بر مدیریت دقیق بازار جهت تحقق قیمت فروش سیمان و برگزاری به موقع مجامع عمومی شرکت‌ها و پرداخت مطالبات سهامداران تاکید کرد.
    لطفی با اشاره به پیگیری و اجرای طرح‌های سیمانی مدنظر هلدینگ نظیر سیمان‌‌‌العماره عراق، سیمان خرامه در فارس و ساخت خط جدید سیمان دورود، بر حل مشکلات ارزی و تسریع در تسویه 5/22 میلیون یورویی فاینانس از بدهی ارزی سیمان آبیک و حل مشکلات سایر کارخانجات با تدبیر مدیریت هلدینگ تأکید کرد.
    وی به اصلاح ساختار مالی و نیروی انسانی هلدینگ و شرکت‌های تابعه اشاره کرد و اظهار داشت: شستا با راه اندازی سامانه هوش تجاری BI) Business Intelligence) و بهره‌‌‌‌مندی همه هلدینگ‌ها و شرکت‌ها در پی تسریع در امور، شفافیت و استفاده آنلاین همه مدیران از اطلاعات موجود است.
    مدیرعامل شستا بر ضرورت استفاده از مزایا و فرصت‌های ایجاد شده موضوع ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت‌‌‌‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و اصلاحیه های آئین نامه‌های اجرائی مربوط به ماده 20 مذکور و همچنین بند پ ماده 2 قانون رفع موانع تولید رقابت¬‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مفاد بند و تبصره 5 ذیل ماده واحد قانون بودجه سال 97 کل کشور را راجع به تهاتر بدهی بانکی شرکت‌ها با دولت، مهم ارزیابی و بر پیگیری آن تاکید کرد.
    مدیرعامل شستا  همچنین استفاده از سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (سامانه نیما) بانک مرکزی، پیگیری ادغام شرکت‌های هلدینگ عمران و حمل و نقل در هلدینگ سیمان، برنامه‌ریزی جهت پذیرش سهام شرکت‌های سیمان آبیک، زنجان و ساوه در بورس اوراق بهادار و بررسی توجیه اقتصادی صادرات ریالی کلینکر و سیمان در مقایسه با صادرات ارزی را خواستار شد.
    در ابتدای جلسه صفاکیش، مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان و سیمان تأمین ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت، برنامه ریزی های هیات مدیره هلدینگ جهت تحقق حقوق ذینفعان به ویژه منویات و برنامه‌های ابلاغی شستا یادآور شد.
    همچنین هریک از معاونان و مدیران عالی شستا و اعضای هیات مدیره و معاونان و مدیران عالی هلدینگ دیدگاه‌‌‌ها و راهکارهای خود را درباره مباحث مختلف اعلام کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر