احتمال افزایش قیمت سیمان

عصر معدن- دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از احتمال افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت سیمان خبر داد.;

احتمال افزایش قیمت سیمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، عبدالرضا شیخان،‌ اظهار کرد:‌ با وجود این‌که ارزبری صنعت سیمان زیاد نیست اما بالا رفتن نرخ ارز از ابتدای امسال باعث شده هزینه تامین مصالح، قطعات و پیمانکاری افزایش چشمگیری داشته باشد.
    وی با بیان این‌که ادامه فروش سیمان با قیمت کنونی، کارخانه‌ها را دچار زیان خواهد کرد، ‌اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد شرایط اقتصادی و افزایش نرخ ارز حدود 30 تا 40 درصد قیمت تمام شده تولید سیمان را بالا برده، ولی با این حال افزایش منطقی قیمت سیمان حدود 20 تا 25 درصد است.
    او با تاکید بر این‌که هوز تصمیم قطعی درباره میزان افزایش قیمت سیمان گرفته نشده است،‌ اضافه کرد:‌ در حال حاضر انجمن سیمان با همکاری یک موسسه در حال انجام کار کارشناسی است و بعد از آماده کردن مدارک و مستندات،‌ هم‌اندیشی با مدیران، بررسی مناطق توزیع و صادرات، تصمیم قطعی گرفته شده و قیمت دقیق سیمان اعلام خواهد شد.
    به گفته دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، در حال حاضر هر تن سیمان از سوی کارخانه‌ها به قیمت 150 تا 160 هزار تومان به فروش می‌رسد و با توجه به این‌که هر تن سیمان تقریبا معادل 20 کیسه 50 کیلوگرمی است، هر کیسه آن حدود 8000 تومان قیمت دارد.
    ‫ثبات تولید سیمان در نیمه نخست امسال‬
    شیخان در ادامه با بیان این‌که در شش ماهه نخست امسال میزان ساخت‌وساز و در نتیجه تولید سیمان کاهش چندانی نداشته است، اظهار کرد: مصرف داخلی سیمان حدود دو درصد کاهش داشته، اما در مقابل صادرات آن افزایش یافته است.
    به گفته وی بازار  امسال تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته ‌به طوری‌که تولید شش ماهه نخست امسال حدود 28 میلیون و 700 هزار تن بوده و صادرات سیمان و کلینکر نیز حدود 6 میلیون و 824 هزار تن بوده است.
    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان خاطرنشان کرد: مصرف سیمان یکی از شاخص‌های رشد ساخت‌وساز است که نشان می‌دهد میزان ساخت‌وساز تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته اما شاخص‌های دیگر نیز باید بررسی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر