داعش هم معدنکار می شود

عصر معدن- گروه تروریستی داعش سالانه صدها هزار دلار از استخراج غیر قانونی معادن در ولایت «ننگرهار» افغانستان درآمد دارد.;

داعش هم معدنکار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مهر ، نتایج تحقیق یک گروه بین المللی حقوق بشر نشان می‌دهد  گروه تروریستی داعش از استخراج غیرقانونی معادن در ولایت ننگرهار افغانستان سالانه صدها هزار دلار درآمد دارد.

    در گزارش گروه موسوم به «شاهد جهانی» که به تازگی منتشر شده، آمده اس: تروریست های داعش در افغانستان با استخراج غیرقانونی پودر بوراکس، سالانه صدها هزار دلار آمریکایی درآمد دارند که بیشتر آن پودر از مسیرهای مختلف به اروپا و ایالات متحده می‌رسد.
    در این گزارش، طبق آمار وزارت معادن افغانستان آمده است  حدود 500 هزار تن بوراکس مورد استفاده در محصولات از رنگ آمیزی گرفته تا پودر کودکان، در سال جاری از افغانستان قاچاق شده است. از طرفی تقریبا تمام پودر استخراج شده به پاکستان قاچاق شده و از آنجا به سایر کشورها انتقال یافته است.
    بیش از یک سوم پودر بوراکس مورد نیاز ایالات متحده نیز از پاکستان وارد می‌شود و بیشتر بوراکس مورد نیاز کشورهای اروپایی نیز از پاکستان تامین می‌گردد.
    نیک دونووان رئیس گروه مدافع حقوق بشر شاهد جهانی نیز اعلام کرد: مصرف کنندگان آمریکایی و اروپایی، ناخواسته گروه‌های تندرو را در افغانستان حمایت مالی می‌کنند.
    استخراج غیرقانونی معادن و سنگ های قیمتی چون لاجورد، یکی از منابع عمده و بزرگ تامین طالبان بوده و گزارش گروه شاهد جهانی حاکی از آن است که تروریست های گروه داعش برای کنترل بر معادن ننگرهار تلاش می کنند.
    لازم به ذکر است  ولایت ننگرهار، ذخایر بزرگ بوراکس و مواد معدنی چون کرومیت و سنگ مرمر را دارا بوده و در مسیر بزرگترین جاده قاچاق مواد مخدر و سایر کالای قاچاق موقعیت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر