رییس هیات عامل ایمیدرو گفت:

بخش خصوصی پیشنهاد سازنده ارائه دهد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: اقتصاد کشور باید مردمى بوده و بخش خصوصى فعال باشد و این موضوع یکی از پارامترهای اصلی توسعه کشور است.;

بخش خصوصی پیشنهاد سازنده ارائه دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» مهدى کرباسیان در بیست و ششمین جلسه کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، تصریح کرد: به دلیل ضرورت های شرایط دوران جنگ، اقتصاد دولتی دامن گیر کشور شد، اما باید کم کم این موضوع تغییر کند. البته تغییر به ویژه در تفکر، کار بسیار سختی است. البته در این میان تحریم و فشارهای بسیاری که حوزه سیاسی غرب به ایران وارد کرد باعث شده در برخی مسیر ها که کشور حرکت کرده باز به مسیر قبلی بازگردد. این موضوع در بحث ارز قابل رویت است.
    وی ادامه داد: تعدادی از اعضاى هیات دولت در بخش ارز اعتقادی به مدل هاى رفتارى نداشتند. امروز برخى تصمیمات باعث شده تا بخش خصوصى و اقتصاددان ها به این موضوع نقد داشته باشند. اما به هر حال برای جلوگیری از تبعات بدتر این تصمیمات اخذ شده است.
    رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: شناساندن بخش معدن و مشکلات آن و همچنین راهکارهای حل آنها به بخش دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و... نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.
    وی اظهار کرد: فعالان بخش خصوصی نباید تنها نقد کردن اکتفا کنند، بلکه باید در کنار آن پیشنهادات سازنده ارائه دهند.
    کرباسیان با اشاره به مزیت های برگزاری جلسه با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: برگزاری چنین جلساتی بسیار خوب است اما مهم تر از این موارد، توجیه کردن نماینده محلی است که معدنکاران در آن مشغول بکار هستند.
    وی همچنین تاکید کرد: در جلسات تصمیم گیری دولت درباره بخش معدن از سوی بخش خصوصی فردی که درباره معدن اطلاعات کافی در اختیار دارد، باید حضور پیدا کند.
    کرباسیان با اشاره به تدوین نقشه راه معدن از سوی ایمیدرو بیان کرد: عملیاتى کردن آن یک گام بزرگ و رو به جلو است و ما انتظار داریم اتاق بازرگانى به دولت کمک کند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ما در ایمیدرو نشان داده ایم که معتقد به حمایت از بخش خصوصى و تعامل با انجمن ها هستیم. بدون شک مجموعه بخش خصوصى بهتر از ما فکر مى کند. ما به عنوان دولت به نظرات بخش خصوصى گوش مى دهیم. این سیاست در ایمیدرو موفق بوده و این موضوع جزو یکى از راهکارها براى برون رفت از چالش ها است. به عنوان مثال ما در حوزه اکتشاف ریسک را پذیرفته و حال آن را به بخش خصوصى واگذار می کنیم.
    کرباسیان تاکید کرد: بخش معدن و صنایع معدنی دارای جایگاه ویژه در اقتصاد کشور است.
    وی در پایان افزود: حمایت از معادن کوچک و متوسط موضوع مهم دیگرى است که بیشتر براى بخش خصوصى است، در این مورد چند اقدام در پایان سال گذشته کلید خورد. درواقع یک توافقنامه با میدکو و دیگری با گل گهر امضا شد. همچنین شرکت مس نیز در حال امضا قرارداد با صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در این باره است. از سویی دیگر اقدام خوب دیگر اختصاص ١٢۰۰ میلیارد تومان به اشتغالزایی معادن کوچک در مناطق محروم روستایی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر