مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد:

اختصاص حدود ۷۵۰ میلیارد ریال برای توسعه آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو

برگزاری ۱۹دوره آموزشی برای بخش خصوصی

عصر معدن- مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۵۰ میلیارد ریال برای توسعه آموزش، پژوهش و فناوری اختصاص داد.;

اختصاص حدود ۷۵۰ میلیارد ریال برای توسعه آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب گفت: منابع اختصاص یافته این سازمان در سال 1401 برای حوزه آموزش، پژوهش و فناوری شامل «تصویب، عقد قرارداد یا مبادله موافقتنامه 14 طرح پژوهشی»، «تامین اعتبار تجهیزات مورد نیاز مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران» و «تامین منابع مالی طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور» است.

    وی ادامه داد: «اجرای فرآیند جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی سال1400» و «تامین اعتبار خرید یک دستگاه شبیه ساز دامپتراک برای برگزاری آموزش رانندگی دامپتراک معادن نهبندان توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای»، بخش دیگری از هزینه های تخصیصی ایمیدرو در سال گذشته است.

    مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به دیگر منابع تخصیص یافته در این حوزه طی سال 1401 تصریح کرد: «برگزاری دوره کارورزی 200 فارغ التحصیل جوان در رشته‌های مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی (در قالب طرح فاجد)»، بخشی از این اقدامات است.

    وی افزود: «برگزاری دوره های آموزشی تربیت تکنسین مهارتی حفار مغزه گیری و تربیت تکنسین مهارتی با همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی» و «تامین اعتبار دوره آموزشی تراش کاروینگ و حجم‌تراشی گوهرسنگ‌ها»، بخش دیگری از هزینه های مورد نظر برای حوزه آموزش، پژوهش و فناوری است.

     

    برگزاری دوره های آموزشی برای بخش خصوصی

    ملاطاهری با اشاره به برگزاری 19 دوره آموزشی (39 هزار و 960 نفر ساعت) برای 398 شرکت کننده بخش خصوصی، گفت: این دوره ها شامل تربیت تکنسین برای بخش های فرآوری، حفار مغزه گیری، استخراج معادن زیرزمینی، آتشکاری و حفاری اکتشاف و نیز برگزاری 3 دوره آموزشی برای سرپرست های واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت های تابعه بود.

    وی ادامه داد: همچنین، برنامه ریزی برای برگزاری 5 دوره آموزش IOSH managing safely برای آموزش 120 نفر از مدیران و سرپرستان واحدهای تابعه، برگزاری یک دوره آموزشی ناریه برای 240 نفر از اعضای هیات ناریه استان ها، برگزاری دوره های آموزشی مهارتی برای 300 نفر نیروی انسانی مورد نیاز استان کرمان با استفاده از ظرفیت سربازان وظیفه نیروهای مسلح در زمان خدمت مقدس سربازی، از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده در واحد آموزش بخش خصوصی بود.

    مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به دیگر اقدامات آموزشی انجام شده در سال 1401 خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، 139 هزار و 676 نفر ساعت (11 هزار و 933 نفر دوره) کلاس های آموزشی برای کارکنان ستاد ایمیدرو و واحدهای تابعه برگزار شد.

    اقدامات پژوهشی انجام شده

    وی ادامه داد: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در بخش پژوهش طی مدت یاد شده، برگزاری نشست های مشترک صنایع فولاد، آلومینیوم، طلا و سنگ آهن برای تعریف طرح های پژوهشی مشترک و امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو با شرکت های بزرگ صنایع معدنی برای انجام مطالعات امکان سنجی تولید فولاد سبز و ایجاد پایلوت نیمه صنعتی آن و نیز دستیابی به دانش معدنکاری سبز است.

    ملاطاهری اذعان کرد: برگزاری جلسات تخصصی با شرکت های دانش بنیان شناسایی شده در بخش معدن و صنایع معدنی با هدف احصای توانمندی های آنها و نیز برگزاری جلسات تخصصی برای تعریف درخواست طرح های پیشنهادی (RFP) هوشمند سازی در بخش معدن، اکتشاف و نیز ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) با همکاری دفتر فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گام دیگر ایمیدرو در سال 1401 بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر