دلار بازهم طلا را ارزان کرد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار آسیا در پی رشد ارزش دلار آمریکا که تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.;

دلار بازهم طلا را ارزان کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حدود 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 1223.7 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و 1224.7 دلار معامله شد.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ پس از این‌که در معاملات قبلی به پایین‌ترین حد در بیش از دو هفته گذشته سقوط کرده بود، روز پنجشنبه حدود 0.2 درصد رشد کرد.

    در این بین، بازارهای سهام آسیا رشد شاخصهای سهام وال استریت پس از اعلام نتایج انتخابات کنگره را دنبال کرده و به بالاترین حد در یک ماه گذشته صعود کردند.

    براساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران پس از هضم نتایج انتخابات آمریکا، اکنون به تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا متمرکز شده‌اند. پیش‌بینی شده که بانک مرکزی آمریکا تا نشست بعدی خود در دسامبر، نرخهای بهره را افزایش نخواهد داد با این حال فعالان بازار منتظرند تا نشانه‌هایی درباره افزایش بعدی نرخهای بهره مشاهده کنند.

    نرخهای بهره بالاتر آمریکا، ارزش دلار را تقویت کرده و تقاضا برای طلا که بازدهی ندارد را کمتر می‌کند.

    ذخایر طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 755.23 تن رسید.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز اظهار کرد: هر اونس طلا برای تحویل فوری عقبگرد به مرز 1211 دلار را هدف گرفته است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به  14.54 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.7 درصد کاهش یافت و به 866.85 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، 1130.60 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر