افزایش قیمت طلا به دنبال عقب‌گرد دلار

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا که دلار آمریکا از بالاترین رکورد ۱۶ ماهه خود عقب‌نشینی کرد، افزایش یافت.;

افزایش قیمت طلا به دنبال عقب‌گرد دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد رشد کرد و به 1203.88 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه به 1195.90 دلار عقب‌نشینی کرده بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.2 درصد افزایش، به 1203.2 دلار رسید.

    به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، توقف روند صعودی دلار به قیمت طلا کمک کرده است افزایش پیدا کند. ما شاهد افزایش خرید طلا از سوی سفته‌بازان و سرمایه‌گذاران هستیم، زیرا طلا از پتانسیل صعود تا مرز 1230 تا 1240 دلار برخوردار است.

    ضعیف‌تر شدن دلار، معاملات طلا که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

    شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز چهارشنبه حدود 0.2 درصد کاهش یافت. با این حال ریزش ارزش دلار به دلیل بهبود ریسک‌پذیری پیرامون توافق بریگزیت و عدم وخامت اوضاع اقتصادی آمریکا بوده است.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام جهانی روز چهارشنبه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی عقب‌نشینی کردند. شاخص MSCI بازارهای سهام آسیا – اقیانوسیه به جز ژاپن، 0.4 درصد افت کرد.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به سطح 1211 دلار بهبود پیدا کند، زیرا در مرز 1195 دلار حمایت گرفته است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 13.99 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 1111.10 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 834.24 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر