رشد ۶ برابری جذب اعتبار توسط صندوق بیمه معدن

عصر معدن- مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: با تدوین دستورالعمل و صدور بیمه نامه اعتباری سرمایه در گردش، برای نخستین بار ۶ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی جذب شده که نسبت به سال ۹۶، شش برابر افزایش یافته است.;

رشد ۶ برابری جذب اعتبار توسط صندوق بیمه معدن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو،فرید دهقانی در نشست مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای سال 97 افزود: مهمترین دستاورد ما تکمیل وجوه و اقلام در افزایش سرمایه و ثبت رسمی آن بوده که در حال انجام است.

    ایجاد اشتغال پایدار

    وی با اشاره به دستاوردهای سال 97 صندوق گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای سال 97 صندوق بیمه (و ایمیدرو)، انعقاد و اجرایی کردن توافقنامه همکاری حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.

    دهقانی اعلام کرد: 1.5میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی جهت ایجاد توسعه پایدار در مناطق روستایی توسط مجلس به وزارت کشاورزی و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم معاونت ریاست جمهوری اختصاص یافت که مجری آن نیز وزارت کار بود.

    مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت های معدنی ادامه داد: درصد نرخ بهره بانکی این تسهیلات 4، 6، 8 و 10 درصد به تناسب نحوه قرارگیری معادن روستاها تعلق می گیرد.

    تامین منابع مالی جدید

    وی دیگر دستاوردهای صندوق انعقاد تفاهم نامه با بانک توسعه تعاون، پست بانک و بانک سینا بدون سپرده گذاری خواند و گفت: در راستای گسترش فعالیت های تضمینی صندوق و همچنین تأمین منابع مالی جدید برای بخش معدن، صندوق در چارچوب طرح تفاهم نامه های روستایی و همچنین به صورت مستقل بدون سپرده گذاری در بانک ها نسبت به عقد تفاهم نامه با بانک های اعلام شده، به صورت مجزا اقدام کرده است.

    تفاهمنامه با نظام مهندسی معدن و خدمات آنلاین صندوق

    دهقانی از انعقاد توافق نامه ای در جهت افزایش استفاده از توان و ظرفیت سازمان نظام مهندسی خبر داد و گفت: برای استفاده از خدمات مشترک در خصوص بررسی کارشناسی معادن و بیمه نامه های صندوق، تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی منعقد کرده ایم.

    مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با اشاره به فعالیت ها و دستاوردهای صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: از جمله اقدامات ما در صندوق پیاده سازی و اجرایی کردن پروژه CRM است که در جهت تحقق دولت الکترونیک صورت گرفت.

    احیا معادن کوچک

    وی افزود: مهمترین برنامه صندوق برای سال 98 اجرای طرح احیا و بازسازی معادن متوسط و کوچک با ابتکار و مشارکت خانه معدن، ایمیدرو و اتاق بازرگانی است که از مهمترین ارکان اجرایی آن صندوق بیمه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر