ادامه ارزانی سکه و طلا در بازار امروز

عصر معدن- بازار امروز سکه و طلا، روند کاهش قیمت خود را دوباره ادامه داد و به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا وجواهر تهران، امروز هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی، سه میلیون ۷۳۶ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.;

ادامه ارزانی سکه و طلا در بازار امروز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، امروز مانند روز گذشته، روند کاهش قیمت سکه و طلا در بازار ادامه پیدا کرد و به اعتقاد ابراهیم محمدولی، قیمت کاهشی در این بازار حاصل عملکرد مثبت تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی بوده است.

    وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت سکه تمام بهار طرح جدید و طرح قدیم به ترتیب 3 میلیون 736 هزار تومان و 3 میلیون 551 هزار تومان است.

    وی افزود: نیم سکه به یک میلیون 891 هزار تومان رسیده است؛ ربع سکه یک میلیون 106 هزار تومان و سکه گرمی 645 هزار تومان معامله می‌شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا وجواهر تهران با بیان این‌که دلیل افزایش قیمت جزئی ربع سکه، افزایش تقاضا برای آن از سوی مردم بوده است، درباره بازار داخلی و بین‌المللی طلا این‌گونه توضیح داد: قیمت هر گرم طلای 18 عیار 335 هزار تومان و هر مثقال طلای آب شده 17 عیار یک میلیون 451 هزار تومان است؛ همچنین هر اونس طلایی جهانی 1248 دلار قیمت دارد.

    محمدولی درباره علت و چرایی کاهش قیمت طلا وسکه در بازار نیز گفت: مسئولان بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت همراه در تلاشند تا بازار طلا و سکه را به همراه بازار ارز کنترل کند و آرامش و تعادل در آن را حفظ کند. گرچه هم‌چنان آرامش به‌صورت صدردصدی بر این بازار حاکم نشده است اما عملکرد مسئولان در این زمینه مناسب بوده و آن‌ها نمره قبولی را می‌گیرند.

    وی اظهار کرد: گاهی مواردی در دنیا به وجود آمده که کشورهای مانند چین و روسیه، به خرید طلا برای ذخایر خود اقدام کردند و از سوی دیگر نیز نشست اخیر اوپک، در نوسانات بازار بی‌تاثیر نبود اما با این وضعیت بازار تاکنون به خوبی کنترل شده است و کاهش قیمت در آن ادامه دارد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا وجواهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا هم‌اکنون و با کاهش قیمت در بازار سکه و طلا، بازار مصنوعات طلا و جواهر رونق گرفته یا خیر تصریح کرد: اگرچه نسبت به یک ماه پیش وضعیت بازار مصنوعات طلا و جواهر بهتر شده است اما هم‌چنان حال بازار خوب نیست و باید شاهد ادامه این روند باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر