مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

تولید ۲۵۰ هزار تن کاتد برای نخستین بار در تاریخ شرکت مس

رشد ۱۲۵ درصدی در فروش

عصر معدن- اردشیر سعدمحمدی با بیان اینکه شرکت مس در دوره ۱ماهه منتهی به پایان اسفند۹۸ از محل فروش محصولات خود ۲۵,۱۸۷میلیارد ریال درآمد داشته است گفت: خوشحال هستیم در حوزه فروش موفق به ثبت رکورد فروش ۲۲۰هزار و۷۰۰میلیارد ریالی برای نخستین‌بار در تاریخ شرکت شدیم.;

تولید ۲۵۰ هزار تن کاتد برای نخستین بار در تاریخ شرکت مس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت مس با اعلام این خبر افزود: همچنین تا پایان سال 98 تولید کاتد شرکت مس برای اولین بار در تاریخ شرکت به 250 هزار و 133تن رسید و تولید کنسانتره شرکت مس نیز برای اولین بار از 1 میلیون و180 هزار تن فراتر رفت.

    سعد محمدی با اعلام اینکه فروش شرکت مس در سال گذشته و به رغم مناسبات سختی که بر شرایط اقتصادی کشور حاکم بود به طور کامل و حتی بیش از برنامه محقق شد تصریح کرد: هرچند قیمت جهانی مس نسبت به مدت مشابه سال 97  کاهش چشمگیری داشت؛ اما میزان فروش شرکت در سال 1398 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، رشدی بیش از 125 درصدی داشته است.
    مدیرعامل شرکت مس افزایش حجم تولید شرکت، نرخ ارز و بازاریابی گسترده را از مهم‌ترین دلایل رشد سودآوری شرکت مس دانست و گفت: همچنین در سال گذشته و به‌رغم تحریم‌های سخت قدرت‌های استکباری و سخت‌ترین شرایط مبادلات بین‌المللی موفق به ثبت بیش از 1 میلیارد دلار صادرات شدیم که در مقایسه با سال 1397 رشد بیش از دوبرابری صادرات را شاهد بودیم.
    وی درباره سایر دستاوردهای شرکت مس گفت: خوشبختانه سهام مس تحت تأثیر عملکرد خوب شرکت مس، سال پربازدهی را تجربه کرد؛ به‌طوری‌که ارزش بازار شرکت مس از 30هزار میلیارد تومان به بیش از 72هزار میلیارد تومان رسید.
    سعدمحمدی با قدردانی از همراهی سهامداران مس گفت: سهام مس جزو سهم‌های بنیادی در بازار سرمایه محسوب می‌شود و با توجه به موقعیت استراتژیک فلز مس و آینده درخشان فلز سرخ در مناسبات اقتصادی دنیا، بدون شک سهام مس ارزندگی و ارزش خود را حفظ خواهد کرد.
    وی افزود: بازدهی بیش از 2632درصدی سهام شرکت مس از بدو پذیرش در بورس در سال 1385 تأییدکننده این موضوع است که این سهم حتی در مواقعی که قیمت جهانی مس با کاهش شدید نیز روبه‌رو بوده، سودآوری خود را حفظ کرده است.
    مدیرعامل شرکت مس تصریح کرد: در سال گذشته، سهام شرکت ملی صنایع مس ایران بازدهی 143درصدی را باوجود کاهش قیمت جهانی مس نصیب سهامدارانش کرده است که بازدهی سالیانه سهام شرکت طی یک دهه اخیر محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر