مس ارزان شد

عصر معدن- قیمت مس روز دوشنبه تحت تاثیر شیوع سریع واریانت اُمیکرون که نگرانی ها نسبت به تبعات آن بر فعالیت اقتصادی را برانگیخت، کاهش یافت.;

مس ارزان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مس سه ماهه در بازار فلزات لندن 0.5 درصد کاهش یافت و به 9390 دلار در هر تن رسید در حالی که قرارداد مس برای تحویل در ژانویه در بازار معاملات شانگهای با 0.6 درصد کاهش، 68870 یوان (10798 دلار) در هر تن معامله شد.

    وانگ مین هائو، مدیر کالا در شرکت "فیلیپ فیوچرز" در این باره اظهار کرد: اخبار اخیری که از چندین کشور درباره موارد ابتلا به اُمیکرون منتشر شده، احتیاط را در بازار حاکم کرده است. ریسک های فعلی شامل قرنطینه بیشتر برای جلوگیری از شیوع واریانت جدید ویروس کرونا و چگونگی تاثیر آن بر تقاضا یا تولید هستند.

    هلند روز یکشنبه به قرنطینه رفت و احتمال وضعیت محدودیت های کرونایی بیشتر در آستانه تعطیلات کریسمس و سال نو در کشورهای اروپایی متعدد دیده می شود.

    بر اساس گزارش رویترز، بدنبال نخستین سیگنال رسمی بانک مرکزی آمریکا که هفته گذشته اعلام کرد نخستین افزایش نرخ های بهره ممکن است تا مارس تصویب شود، شاخص دلار در معاملات روز جاری نزدیک به بالاترین رکورد سه هفته اخیر که در معاملات جمعه به آن صعود کرده بود، ایستاد. دلار قوی‌تر کالاهایی که به این ارز قیمت گذاری می شوند را  برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می کند.

    در میان سایر فلزات صنعتی، بهای معاملات آلومینیوم در بازار فلزات لندن 0.5 درصد کاهش یافت و به 271 دلار در هر تن رسید. نیکل با 0.7 درصد کاهش، 19510 دلار در هر تن بود. سرب با 1.7 درصد کاهش، 2268 دلار و 50 سنت معامله شد و قلع با 0.4 درصد کاهش، در 28275 دلار در هر تن ایستاد.

    در بازار شانگهای، آلومینیوم با یک درصد افزایش، به 19680 یوان در هر تن رسید. نیکل با 0.4 درصد افزایش، 145090 یوان دلار در هر تن بود. سرب با 1.9 درصد کاهش، 15360 یوان در هر تن معامله شد و قلع با 0.7 درصد کاهش، 282540 یوان در هر تن معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر