خواست دولت شیلی:

اعتصاب در Escondida پایان یابد

عصر معدن- دولت شیلی خواهان پایان جنگ در Escondida است.;

اعتصاب در Escondida پایان یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، دولت شیلی هم از کارگران و هم کارکنان در شرکت بی اچ پی در معدن مس Escondida، که یکی از بزرگ‌ترین معادن جهان است درخواست کرد، مبارزه با نیروی کار را ظرف چند ماه  به پایان رسانند. این امر باید قبل از یک قرارداد 30 ماهه در روز 24 ژوئیه خاتمه یابد.
    Felipe Larrain ، وزیر دارایی که در مصاحبه با رسانه‌های محلی صحبت می‌کرد ، گفت: باید به زودی توافقی حاصل شود تا از اعتصاب اجتناب شود زیرا در اقتصاد شیلی تاثیر منفی دارد. Larrain گفت: او درک می‌کند که این روند زمان می‌برد و مهم‌ترین چیز آن است که مسید هر دو طرف برای صحبت کردن باز شود.
    احتمال اعتصاب در مورد تعطیلات آخر هفته، زمانی که اتحادیه کارگری 2500 کارگر آخرین پیشنهاد شرکت BHP را رد کرد، وجود دارد، زیرا دو مورد از خواسته های اصلی خود را رد کرد: این دو خواسته شامل افزایش 5 درصد افزایش حقوق و پاداش یک بار معادل 4 درصد از سود سهام توزیع شده به سهامداران در سال 2017، یا بین حدود 34000 دلار و 40،000 دلار برای هر کارگر است. البته این شرکت به آنها پاداش های دیگریعنی، 23،900 دلار وام و مزایای بلند را ارائه داد.
    سخنگوی اتحادیه، کارلوس آلاندوز، در مصاحبه ای با Radio Cooperativa، گفت که این شرکت به آنها گوش نمی دهد و پیشنهاد مدیران آن را فریب می دهد. به نظر وی پاداش های پیشنهادی BHP فقط مزایای موجود را پوشیده است.
    غول استرالیایی از اتحادیه خواست تا 17 ژوئیه تا پاسخ دهد و قرارداد جدیدی را قبل از مهلت امضاء امضا کند و از اعتصاب جلوگیری شود. در سال 2017، بازار جهانی مس پس از آنکه کارگران در Escondida 44 روز پس از آن کار خود را از دست دادند، تکان خوردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر