برترین تولیدکنندگان و بزرگ ترین دارندگان ذخایر مس دنیا؛ شیلی همچنان در جایگاه نخست

کاهش تولید جهانی فلز سرخ در سال ۲۰۱۹ میلادی

عصر معدن- شیلی همچنان برترین تولیدکننده و در عین حال بزرگ ترین دارنده ذخایر مس دنیا است.;

کاهش تولید جهانی فلز سرخ در سال ۲۰۱۹ میلادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا USGS میزان تولید جهانی مس از 20 میلیون و 400 هزار تن در سال 2018 میلادی با افت جزئی به 20 میلیون تن در سال 2019 کاهش یافت. طی این مدت، شیلی با وجود کاهش تولید نسبت به مدت مشابه سال 2018 میلادی(5 میلیون و 830 هزار تن) با تولید 5 میلیون و 600 هزار تن مس همچنان در صدر تولیدکنندگان جهانی این فلزسرخ قرار گرفت.

    فاصله پرو با شیلی

    سپس پرو با فاصله بسیار نسبت به شیلی با تولید 2 میلیون و 400 هزار تن فلزسرخ توانست کماکان به عنوان دومین کشور تولیدکننده مس جهان در سال 2019 میلادی به ثبت رسد. این در حالی است که میزان تولید مس در پرو نسبت به سال 2018 میلادی(تولید2 میلیون و 440 هزار تن) باکاهش همراه بود.

    طی مدت یادشده، چین سومین تولیدکننده برتر جهان بود که توانست تولید مس خود را از یک میلیون و 590 هزارتن در سال 2018 میلادی به یک میلیون و 600 هزار تن در سال گذشته افزایش دهد. کنگو و ایالات متحده آمریکا نیز هریک با تولید یک میلیون و 300 هزار تن فلزسرخ در رتبه چهارم جهان ایستادند.

    بیشترین ذخایر مس جهان در شیلی

    ذخایر جهانی مس در سال 2019 میلادی 870 میلیون تن اعلام شده است که از این میزان شیلی با 200 میلیون تن ذخایر این فلزسرخ در صدر جهان ایستاد.پس از آن، استرالیا و پرو هریک با 87 میلیون تن در رتبه دوم ذخایر مس جهان قرار گرفتند.

    روسیه نیز سومین کشور غنی از ذخایر این فلزسرخ است که 61 میلیون تن از ذخایر مس جهان را در اختیار دارد. همچنین مکزیک با 53 میلیون تن و ایالات متحده آمریکا با 51 میلیون تن ذخایر مس به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم جهان قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر