اختلافات مسی ادامه دارد

عصر معدن- مقامات پرو از مردم می خواهند که جلوی مسدود کردن جاده مورد استفاده لاس بامباس را بگیرند.;

اختلافات مسی ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، معاون وزیرامور خارجه دولت پرو ، رائول مولینا مارتینز از مردم در استان غربی چمبیوکلساس خواست که جلوی انسداد باند جنوبی (کریدور ویال سور) را بگیرند و به میز گفت‌وگو بازگردند تا خواسته های آنها در چارچوب قانونی کشور حل شود.
    از 22 سپتامبر 2019، جوامع مختلف در امتداد باند در حال اعتراض و حمل موانع جاده‌ای هستند، به طوری که Minera لاس بامباس نمی‌تواند کنسانتره مس خود را به بندر برای حمل کالا منتقل کند.
    معترضین ادعا می‌کنند که زمین‌های کشاورزی آنها توسط بزرگراه قطع شده است و انتشار گازهای کامیون ها فراتر از حد مجاز است.
    اقدامات اعتراضی پیوسته به لاس بامباس منجر شده‌ تا اعلام کند که احتمالا "ظرف یک هفته" باید تولید را در معدن همنام خود متوقف کند که 16 درصد کل خروجی مس پرو را شامل می‌شود. لاس بامباس یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت MMG، یک شرکت وابسته به شرکت Guoxin اینترنشنال، و شرکت Metal Ltd است.

    فراخوان برای مذاکره
    آشفتگی که اکنون وجود دارد همان چیزی است که باعث شد وزیر برای برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در آنجا پشیمان شود و در نهایت در آخرین جلسه بین شرکت ، مقامات و جوامع به توافق نرسد.
    به گفته مولینا مارتینز، مذاکره با توجه به اینکه خواسته های شهرهای Colquemarca y Ccapacmarca مغایر با قوانین پرو است غیرممکن بود.
    وی گفت: "جلوگیری از حرکت آزاد وسایل نقلیه از طریق باند فرودگاه ، از جمله کامیون های معدن ، امکان پذیر نیست زیرا این یک جاده عمومی است. به همین ترتیب، ما نمی‌توانیم یک فرمان عالی را لغو کنیم زیرا چنین تصمیمی ممکن است بر همه جاده های ملی تأثیر بگذارد. "
    مولینا مارتینز به حکمی مبنی بر اینکه باند جنوبی - که نام فنی آن CU-135 است - تبدیل به یک بزرگراه ملی شد. با توجه به اعتراض کنندگان ، این سند قانونی صادر شد تا دولت بتواند معامله ای را با لاس بمباس انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر